مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

شیوه جدید بیمه کارگران ساختمانی و شناسایی واقعی کارگران ساختمانی

مطالب پربازدید

شیوه جدید بیمه کارگران ساختمانیاز این زمان به بعد شیوه جدید بیمه کارگران ساختمانی اجرا خواهد شد و کارگران ساختمانی پس از ورود به سامانه خدمات رفاهی ایرانیان، وارد سامانه دیگری به نام “سامانه پالایش کارگران ساختمانی” می شوند تا راستی آزمایی شوند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی، در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: از آنجایی که در خصوص بیمه کارگران ساختمانی، افراد فقط 7 درصد حق بیمه پرداخت می کنند، این نوع حق بیمه همیشه مورد سوء استفاده برخی از سودجودجویان قرار می گرفت.

 

شیوه جدید بیمه کارگران ساختمانی:

از این رو در صدد برآمدیم تا روال جدیدی برای پالایش بیمه کارگران پیش بگیریم. در شیوه جدید بیمه کارگران ساختمانی جدید افراد ابتدا باید وارد سامانه خدمات رفاهی ایرانیان شده و پس از آن وارد سامانه پالایش کارگران ساختمانی شوند. بعد از شناسایی و تایید مشخصات فردی، صنف مورد نظر مشخص می شود. در این بانک اطلاعاتی مشخصات همه افرادی که کارت بهداشت دارند، اعضای سازمان نظام مهندسی، اعضای سازمان نظام پزشکی، و حتی افرادی که کارت بازرگانی دارند ثبت شده است.

مطالب پربازدید

این بانک اطلاعاتی همان بانکی است که برای یارانه ها هم مورد استفاده قرار می گیرد. با درج کد ملی، سامانه فرد را شناسایی می کند و در مرحله بعدی بازرسی انجام می شود. برای اینکه تخلف ها به حداقل برسد برنامه ای روی گوشی های موبایل بازرس ها نصب شده که دارای جی پی اس است و از طریق آن محل اشتغال کارگر نیز مشخص است. بازرسان استانی پس از انجام بازرسی و تایید نهایی لیست را در اختیار شعبه قرار می دهند تا کارهای نهایی انجام شود.

این سامانه از ابتدای سال 1397 در کشور اجرایی شد و قوی ترین سامانه احراز هویت کشور است. این سامانه نه تنها بحث بیمه کارگران ساختمانی را بلکه سایر بیمه ها مانند: قالیبافان، رانندگان و مشاغلی از این دست را نیز پوشش می دهد. در حال حاضر به کمک این سامانه آمار دقیق و جامعی از کلیه کارگران ساختمانی که بیمه شده هستند یا در نوبت بیمه قرار دارند در سطح شهرها و حتی بخش ها در اختیار داریم.

کارگرانی که در حقیقت در این شغل (کارگر ساختمانی) هستند از زمان ثبت نام تا تایید ظرف مدت یک ماه بیمه می شوند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا