مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

ماجرای خودسوزی دختر آبی و واکنش های متفاوت نسبت به این موضوع

مطالب پربازدید

ماجرای خودسوزی دختر آبی و واکنش های متفاوت نسبت به این موضوعاز چند هفته گذشته که خبر جنجالی ماجرای خودسوزی دختر آبی (سحر خدایاری) در فضای مجازی منتشر شد تا کنون، عکس العمل ها و واکنش های متفاوتی را از سوی کاربران و حتی شخصیت های مطرح و حتی چهره های ضد انقلاب و اپوزوسیون شاهد بوده ایم.

ماجرای خودسوزی دختر آبی از این قرار است که 11 شهریورماه 98 دختر 29 ساله ای به نام “سحر خدایاری” که به گفته پدرش از مدت ها قبل دچار مشکلات روحی و روانی شده بود و دارو مصرف می کرد، در مقابل یکی از واحدهای قضایی اقدام به خودسوزی می کند و پس از گذشت یک هفته از این حادثه تلخ جان خود را از دست می دهد.

این دختر اسفندماه سال قبل در هنگام تلاش برای ورود به استادیوم آزادی با لباس مردانه و تماشای مسابقه فوتبال با ماموران نیروی انتظامی درگیر می شود و به اتهام جریحه دار کردن عفت عمومی و توهین به ماموران برای او پرونده قضایی تشکیل و مسندات لازم در این خصوص توسط ماموران تهیه و به دادسرای تهران تحویل داده می شود.

این دختر در روز حادثه به دادگاه مراجعه می کند و از آنجا که هنگام مراجعه او، رئیس دادگاه به علت فوت یکی از بستگانش در مرخصی بوده، هیچ اقدام قضایی به عمل نمی آید و برای او وقت دیگری تعیین می شود. وی هم پس از خروج از واحد قضایی با بنزینی که از قبل تهیه کرده بود اقدام به خودسوزی می کند و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شود. این اتفاق در حالی رخ می دهد که تا آن زمان هیچ دادگاهی در این خصوص برگزار نشده و او هیچ حکم محکومیتی نداشته است.

مطالب پربازدید

واکنش های کاربران مجازی

پس از این ماجرا برخی از رسانه ها، برخی نمایندگان مجلس، برخی چهره های ورزشی و هنری (سلبریتی ها) در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این موضوع پرداختند و واکنش هایی را نشان دادند.

خبرآنلاین (رسانه داخلی) برای اولین بار، خبر محکومیت 6 ماه حبس دختر آبی را مطرح و منتشر کرد و این خبر دستمایه بسیاری از افراد و سازمان ها قرار گرفت.

ماجرای خودسوزی دختر آبی

شبکه بی بی سی فارسی نیز بدون اشاره به اختلالات روحی و روانی سحر و سابقه خودکشی، بصورت گسترده ای علت خودکشی سحر را، ممانعت از حضور او در استادیوم اعلام کرد.

مسیح علینژاد نیز در ساعات ابتدایی انتشار خبر خودسوزی سحر، با ژستی دلسوزانه برای حقوق زنان ایرانی پست های زیادی را در صفحات مجازی خود منتشر کرد و به این موضوع پرداخت.

مطالب پربازدید

علی مطهری (نماینده عضو لیست امید) نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در صفحه توییتر خود پستی در این مورد منتشر کرد.ماجرای خودسوزی سحر خدایاری

پروانه سلحشوری (نماینده اصلاح طلب تهران از فراکسیون امید)، در مصاحبه با “سایت آزادی” از اینکه مردم در ایران پس از خودسوزی سحر همچون خودسوزی سبزی فروش تونسی در بهار عربی، قیام نمی کنند ابراز تعجب و تاسف کرد.

صبا کمالی نیز با انتشار پستی، نسبت به این موضوع و اکنش نشان داد.

ماجرای خودسوزی دختر آبی

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا