مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

پلیس فتا خواستار مسدود شدن سایت دیوار شد / دیوار در آستانه مسدود شدن

مطالب پربازدید

سرهنگ کاظمیبه علت تخلفات متعدد و افزایش شکایات و کلاهبرداری های رخ داده در سایت دیوار، پلیس فتا خواستار مسدود شدن این سایت شد و برای این سایت پرونده قضایی تشکیل شد و قرار شد که این سایت با حکم قضایی مسدود شود.

سردار علیرضا لطفی (رئیس پلیس آگاهی پایتخت) در گفتگویی رسانه ای گفت: سایت‌های دیوار، شیپور و غیره محلی برای تبلیغات آگهی‌های بازرگانی کالا‌ها هستند و در پی انتشار آگهی‌های تبلیغاتی، برخی افراد سودجو با استفاده از شیوه‌های مختلفی به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کنند و حتی این موضوع از فضای مجازی به فضای حقیقی نیز کشیده شده است و در برخی از پرونده‌ها نیز ما شاهد زورگیری و خفت‌گیری هستیم.

 

دز این سایت ها به شیوه های مختلف کلاهبرداری صورت می گیرد مثلا افراد با انتشار آگهی‌های تبلیغاتی مانند فروش خودرو با قیمتی کمتر از قیمت بازار و به قصد اغوای مشتری، گزینه‌هایی نظیر تحویل فوری خودرو، تحویل در مقابل درب منزل، پیش فروش اقساطی و غیره را در نظر می‌گیرند.

مطالب پربازدید

در شیوه دیگر کلاهبرداری در سایت‌های تبلیغاتی، افراد سودجو درخواست دریافت مبلغ پیش‌فروش را از مشتریان می‌کنند، به عنوان مثال فرد سودجو در ابتدا از خریدار واریز مبلغ ۱۰۰ هزار تومان را درخواست می‌کند و پس از مدت کوتاهی و بدون آن که جنسی به خریدار تحویل دهد، این مبلغ را افزایش می‌دهد.  حال تصور کنید که فرد سودجو از چندین نفر چنین مبالغی را طلب می‌کند و با این شیوه میلیون‌ها تومان از شهروندان کلاهبرداری می‌شود.

 

در شیوه دیگر، فرد سودجو پس از به اشتراک گذاشتن آگهی فروش اجناس خود در سایت‌های تبلیغاتی، از خریدار درخواست ارسال تراکنش مالی می‌کند و به بهانه اینکه مطمئن شود خریدار واقعا قصد خرید اجناسش را دارد، پس از دریافت تراکنش مالی از وی، خریدار را به ملاقات حضوری دعوت می‌کند و از او می‌خواهد که بخشی از مبلغ کالا را برایش کارت به کارت کند و خریدار را به این دلیل پای دستگاه عابربانک می‌کشاند و در موقعیتی مناسب کارت بانکی و وسایل شخصی از قبیل ساعت مچی و تلفن همراه خریدار را با ترفند زورگیری به سرقت می‌برد.

همچنین برخی از افراد سودجو با انتخاب تصادفی آگهی‌های سالم در سایت دیوار، با فروشنده برای خرید کالای آگهی شده قرار ملاقات می‌گذارند و پس از حاضر شدن در محل ملاقات به بهانه امتحان و ارزیابی کالای آگهی شده به عنوان مثال یک دستگاه خودرو، از فروشنده درخواست می‌کنند که به آن‌ها اجازه دهد که پشت فرمان خودرو بنشینند تا در اطراف محل ملاقات یک دوری بزنند و کیفیت خودرو فروشی را بررسی کنند و در این حین با استفاده از غفلت فروشنده در یک چشم برهم زدن خودرو مالباخته را به سرقت می‌برند.

همچنین سرهنگ کاظمی (رئیس پلیس فتا تهران)اظهار کرد: شهروندان تا زمانی که جنس و کالای خود را تحویل نگرفتند، وجهی را برای خرید آن نپردازند. در فضای حقیقی در زمان خرید ابتدا جنس را تحویل بگیرند و پس از ارزیابی و تأیید کالا، مبلغ جنس خریداری شده را به فروشنده پرداخت کنند و همچنین در فضای مجازی هم به همین صورت کار خرید و فروش را انجام دهند.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا