مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

چند همسری چندش آور است، شرایط ازدواج مجردها را فراهم کنید

مطالب پربازدید

چندهمسری چندش آور استچند همسری در ایران

تبلیغات گسترده چندهمسری که این روزها در فضاهای واقعی و مجازی بسیار به چشم می خورد، واکنش هایی از جانب برخی صاحبنظران و مقامات علمی، دولتی، سیاسی و… را در پی داشته و اکثریت قریب به اتفاق افراد، تبلیغ و نهادینه کردن آن را نکوهش کرده اند.

نعمت احمدی (وکیل دادگستری) در واکنش به تبلیغات گسترده چندهمسری که این روزها زیاد دیده می شود، در گفتگویی با ایسنا گفت: چندهمسری چندش آور است، چرا به جای تبلیغ چندهمسری شزایط را برای ازدواج مجردها فراهم نمی کنید؟ قانون تعدد زوجات را پذیرفته و تا 4 همسر را مجاز شمرده و آن را به عنوان یک اصل کلی پذیرفته است اما فی الواقع درد مردم، جامعه و معضلات زنان ما این نیست.

داشتن چند همسر

احمدی افزود: یک فرد می تواند چهار همسر داشته باشد اما باید میان آنها عدالت را رعایت کند و از نظر اقتصادی نیز اداره شان کند که البته امکان تحقق آن به لحاظ اقتصادی نیز وجود ندارد. باید شرایط را برای مردان مجرد فراهم کنیم که مردان مجرد بتوانند ازدواج کنند، نه اینکه برای هوس مردان متاهل و پا به سن گذاشته که شرایط اقتصادیشان تغییر کرده امکانات را فراهم کنیم و بگوییم آن ها می توانند زن بگیرند. آیا خواسته زنان مجرد این است که آقا بالا سر داشته باشند یا اینکه می خواهند تشکیل زندگی دهند؟ آیا همه ماجرا این است که بیاییم و زنان مجرد را از چاله دربیاوریم و در چاه بیندازیم؟

معاون رئیس جمهور

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در واکنش به این موضوع گفت: برخی از افرادی که دغدغه ازدواج دارند هر چند وقت یک بار موضوعاتی را مطرح می کنند که از نظر فضای فرهنگی و روانی به ضرر ازدواج است و با ترسیم یک تصویر نادرست که با واقعیت همخوانی ندارد، فضای نادرستی ایجاد می کنند.

مطالب پربازدید

معصومه ابنکار همچنین در برنامه ای در صدا و سیما، در واکنش به این موضوع گفت: حاصل ازدواج باید مهر و صفا باشد نه درگیری و تنش و اضطراب که همسر ممکن است روزی سراغ ازدواج مجدد برود. مواردی هم که در شرع مقدس به این موضوع پرداخته شده موارد خاصی است که واقعا نیاز است که بر اساس آن موارد خاص این اتفاق بیفتد و اصلا عمومیت ندارد. این حوه برخورد و عمومیت دادن به موضوع چند همسری اصلا به صلاح خانواده و جامع نیست. این موضوع از جمله مسائلی است که جوانان را نسبت به مسئله ازدواج فراری می دهد و می ترساند.

معاون امور وزارت ورزش و جوانان نیز در واکنش به این موضوع گفت: شرایط فعلی فرهنگ ما چنین موضوعاتی را نمی پذیرد و ترویج چنین موضوعاتی نیز جوابگو نیست. جامعه فعلی ما با موضوعات مختلف فرهنگی، مسائل اقتصادی و آسیب های اجتماعی موجود این فرهنگ را نمی پذیرد. هنوز نتوانسته ایم برای موضوع ازدواج ساماندهی مناسبی داشته باشیم که حالا بخواهیم روی مدل های مختلف ازدواج بحث کنیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا