مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

چند و چون دریافت سود دیر کرد پرداخت قبوض گاز از مشترکان بدون اطلاع قبلی

مطالب پربازدید

چند روزی است که تصاویری از قبوض گاز در فضای مجازی دست به دست شده است که روز گذشته خبرگزاری فارس در گفتگو با مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به این موضوع پرداخت.

 

قبض گاز

اما امروز کانال ضدانقلاب آمدنیوز که مدعی اخبار محرمانه و موثق است، با انتشار این قبض، جمهوری اسلامی را رباخوار معرفی کرده و مدعی شده که بابت بدهی گذشته، شرکت ملی گاز ایران از مشترکان سود دریافت کرده است.

مطالب پربازدید

واقعیت این است که پس از حذف آبونمان از قبوض گاز توسط دیوان عدالت اداری که سال گذشته صورت گرفت، هیات دولت به شرکت ملی گاز ایران این اجازه را داد که بهای گاز را تا ۱۵ درصد افزایش دهد. اما از آنجایی که این افزایش بها در قبوض چاپ شده دوره ۹۷/۳/۱۲ تا ۹۷/۵/۶ اعمال نشده بود، این شرکت در قبض بعدی این افزایش را لحاظ کرده بود و عملا سودی در کار نبوده است.

جا دارد مسئولان شرکت گاز به افکار عمومی پاسخ دهند که علت اصلی این بی‌ملاحظگی در اطلاع‌رسانی چه بود و به چه دلیل هیچ توضیحی در خصوص این افزایش مبلغ بدهی در قبوض ارسالی منتشر نشد؟ آیا این افزایش بدون اطلاع رسانی و مبهم در قبوض مردم مصداق تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادسازی جامعه است یا اقدام رسانه ها در رساندن صدای مردم به مسوولان برای روشن شدن موضوع؟

همچنین در خصوص علت این افزایش قیمت نیز انتقاداتی مطرح است چراکه براساس آنچه از ظواهر مشخص است این افزایش قیمت پس از آن اتفاق افتاد که دیوان عدالت اداری است سال گذشته رای به حذف آبونمان صورت حساب گاز داد و در مقابل هیات دولت با این افزایش ۱۵ درصدی به‌دنبال این بود از جیب مردم کمکی به شرکت ملی گاز ایران کند.

منبع: فارس و مشرق
 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا