مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کارپوشه ملی ایرانیان به عنوان پل ارتباطی دولت و حکومت با مردم رونمایی شد

مطالب پربازدید

کارپوشه ملی ایرانیان به عنوان پل ارتباطی دولت و حکومت با مردم رونمایی شدکارپوشه ملی ایرانیان به عنوان پل ارتباطی دولت و حکومت با مردم، طی تفاهم نامه ای میان سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ملی پست با هدف اجرای یکی از بندهای اجرای پروژه دولت الکترونیک آغاز به کار کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران دیروز سه شنبه 8 مرداد ماه در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت ملی پست، گفت: این امکان را ایجاد می کنیم تا اپلیکیشن ها نقش واسط میان دولت و مردم داشته باشند. نوع ارسال اطلاعیه های سازمانی به شهروندان با چهار شیوه اپلیکیشن، پیام رسان، وبسایت و ایمیل انجام می گیرد و از این طریق، حاکمیت با سازمان های دولتی می توانند ابلاغیه ها، قبوض خدماتی، مدارک و سایر خدمات را به صورت قانونی به مردم ارسال کنند.

نحوه کار کردن با کارپوشه ملی ایرانیان:

امیر ناظمی در مورد نحوه کار کردن با کارپوشه ملی ایرانیان گفت: اپلیکیشن هایی که می خواهند در این حوزه ورود پیدا کنند، باید درخواست خود را به ما ارائه دهند. در این زمینه ما قصد داریم 10 اپلیکیشن پرکاربرد و اپلیکیشن هایی که بیش از یک میلیون کاربر دارند را به عنوان کانال ارتباطی به مردم معرفی کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: فاز تکمیلی این پروژه این امکان را برای مردم فراهم می کند که به صورت متقابل درخواست خود را به حاکمیت ارائه دهند. در این طرح، حذف شکاف دیجیتالی مد نظر قرار گرفته تا شهروندان کمتر برخوردار که توان دیجیتالی بالایی ندارند نیز بتوانند از خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.

مطالب پربازدید

براین اساس دفاتر پستی در دورافتاده ترین روستاها نیز این قابلیت را دارند که وکالت افراد را برای استفاده از کارپوشه داشته باشند. هزینه استفاده از این سرویس رایگان است و حاکمیت برای ارائه خدمات به شهروندان هزینه ای دریافت نمی کند اما ممکن است برحسب درخواست، بخش خصوصی هزینه ای را از کاربران دریافت کند.

ما با دادن دسترسی API و سامانه احراز هویت “شاهکار” به پیام رسان ها، این امکان را ایجاد کرده ایم که کاربران از طریق اپلیکیشن و سایر سرویس ها بتوانند به دولت الکترونیک و کارپوشه ملی ایرانیان متصل شوند. در این پروژه حضور استارتاپها می تواند مدل های کسب و کار جدیدی را وارد این حوزه کند.

وی تاکید کرد: فعلا الزامی برای ایجاد کارپوشه ملی ایرانیان برای همه مردم وجود ندارد اما چنانچه مردم تمایل به دریافت مکاتبات دولتی به صورت الکترونیکی دارند، می توانند از این امکان استفاده کنند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا