مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

نبرد هالک ایرانی با ترسناک‌ترین مرد دنیا

مطالب پربازدید

هالک ایرانیممکن است در اوایل سال ۲۰۱۹ یکی از تماشایی‌ترین نبرد‌ها در تاریخ هنر‌های رزمی ترکیبی (ММА) برگزار شود. ستایشگران و هواداران سجاد غریبی، هالک ایرانی و مارتین فورد، پهلوان مهیب، نبرد آتی را نبرد قرن نامیده اند، چون بزرگترین هالک‌های مافوق سنگین وارد رینگ خواهند شد. اما با این حال این اولین حضور هر دو هالک مافوق سنگین در رقابت‌های هنر‌های رزمی ترکیبی خواهد بود.

 

به گفته سجاد غریبی: همه این قضایا از دعوتنامه رسمی “ام ام ای” و تقاضای خود “مارتین فورد” شروع شد که عنوان آن این بود: ” مرا به چالش دعوت کن”. البته من رزمی کار حرفه‌ای نیستم و حدود ۱ سال و نیم است که زیر نظر مربی به ورزش رزمی روی آوردم چرا که فعالیت من فقط در حوزه “پاورلیفتینگ” برای من کافی نبود و بحث ورود به دنیای کشتی کج مطرح شد. در رابطه با این دعوت رسمی نیز باید بگویم که هنوز جواب قطعی و رسمی نداده ایم و تا ماه آینده جواب قطعی خود را همراه با عقد قرار داد اعلام خواهم کرد.

 

مطالب پربازدید

انتخاب من باشگاه “ام ام ای” است و بعد از حل مشکل نظام وظیفه احتمالا به کشور “آلمان” به باشگاه “لگال پاور” ورود خواهم کرد. در این باشگاه به صورت حرفه‌ای ورزش رزمی انجام می‌شود. اما خوب هنوز در مورد آن قطعا نتوانستم تصمیم بگیرم، ولی در صدد این هستم که بعد از حل مشکل نظام وظیفه وارد دنیای رزمی شوم. باشگاهی در “آمریکا” و زیر نظر “دابلیو دابلیو ای” و به واسطه آقای “نیک” نیز هست که می‌توانم آنجا نیز بروم.

“مارتین پل” از نظر قد از من بلند‌تر است، اما وزن کمتری نسبت به من دارد. ایشان بدنساز حرفه‌ای هست و من در زمینه پاورلیفتینگ فعالیت و تجربه زیادی دارم که وارد دنیای رزمی شده ام. از همه این نظر‌ها بین ما تفاوت وجود دارد.

ولی درکل در رینگ مسابقه، تجربه حرف اول را می‌زند و مهم این است چه کسی در رینگ انرژی بیشتری دارد و ضربات محکم تری می‌زند که بیشتر بر اساس تجربه و آموختن تاکتیک‌های رینگ بدست می‌آید. البته خود مسئله دشمن شناسی هم از نظر روانشناسی در رینگ مسابقه بسیار مهم است. آنالیز دشمن و رقیب از روی چهره و نحوه ایستادن هم از جمله مسائل مهم در مسابقه است که مربی من به من آموخته است. در نهایت تا وارد رینگ مسابقه نشویم کسی نمی‌تواند به طور قطعی بگوید که پیروز میدان کیست.

وقتی طرفدار‌ها و مردم ایران و همچنین رسانه‌ها به یک ایرانی به عنوان یک هالک شناخته شده چشم می‌دوزند، توقع‌ها به حدی بالا می‌رود که نباید خود را ضعیف جلوه دهی. اگر من بگویم نمی‌توانم وارد این مسابقه شوم صد درصد مردم و طرفداران از من رو برمی گردانند. این مسئله بازتاب خوبی هم در جهان به عنوان یک ایرانی ندارد. ما ایرانی‌ها عادتی داریم که وقتی راهی را شروع می‌کنیم تا آخر آن هستیم. وقتی مرا به دنیای رزم دعوت کردند، من نمی‌توانم آن را رد کنم. در اصل توقعات این الزام و اجبار را برای من به وجود آورده است.

من تمام شبکه‌های مجازی و مجلات را رصد کردم و تمام امید هموطنان ایرانی این است که من در این مسابقات شرکت کنم. من هم وقتی این همه محبت را میبینم و همچنین به دلیل عشق به کشورم “ایران”، تلاشم را می‌کنم که افتخارآفرین باشم.

مطالب پربازدید

صد در صد مسابقه پیش روی “ام ام ای” اولین و آخرین مسابقه من نیست. مسابقات دیگری هم در راه هست. من در حال حاضر قصد دارم که تمریناتم را ادامه دهم تا به عنوان نخستین ایرانی وارد کمپانی “دبلیو دبلیو ای” شوم و هدف اصلی من این است.  اما در حال حاضر باید مسابقه “ام ام ای” تحت هر شرایطی انجام شود چرا که همه می‌دانند به صورت نمایشی است. در کل من نمی‌خواهم در دنیای رزمی “ام ام ای” به صورت حرفه‌ای باشم و هدف نهایی من “دبلیو دبلیو ای” می‌باشد.

من از بچگی تمام کار‌های “براک لزنر” از نظر ورزشی دنبال کردم و دوست دارم روزی با او مسابقه دهم. به نظر من پشتکار او در ورزش قابل تحسین است. او با وجود بیماری سرطان، باز هم به راه خود ادامه داد و بر بیماری خود غلبه کرد که برای من با ارزش است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا