مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
موبایل، لپ تاپ، تبلت

پشتیبان‌گیری مطمئن از فایل‌های تصویری تلفن همراه +آموزش تصویری

مطالب پربازدید

اگر از دست دادن فایل‌های تصویری تلفن‌ همراه خود نگران هستید این خبر را بخوانید.

google photoseاگر شما هم از تلفن‌همراه خود به عنوان وسیله‌ای برای ثبت عکس و فیلم لحظه‌‌ها استفاده می‌کنید متوجه ضرورت حفظ این فایل‌ها هستید. گاهی ممکن است به‌ طور اشتباه عکسی را از تلفن‌همراه خود پاک کنیم یا دستگاه ما دچار ویروس شده و فیلم‌های ما پاک شود. پشتیبان‌گیری (Back up) روشی است که می‌تواند جلوی ازبین رفتن فایل‌های ما را بگیرد.

در دنیای نرم افزارهای پشتیبان‌گیری، Google Photos یکی از بهترین و مطمئن‌ترین برنامه برای این کار است. در این خبر روش استفاده از این برنامه را قدم به قدم آموزش می‌دهیم.

Google photos یک محیط ابری است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از عکس و فیلم‌های خود در آن پشتیبان بگیرید. پس از پشتیبان‌گیری در این نرم افزار می‌توانید با وارد کردن اطلاعات خود از هر سیستم دیگری به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید.

مطالب پربازدید

اگر این نرم افزار را در تلفن همراه خود ندارید می‌‌توانید از لینک زیر برای دانلود آن استفاده کنید.

ورود به نرم افزار از طریق گوشی

پس از باز‌کردن برنامه در تلفن همراه، صفحه ای باز می‌شود که در آن عکس‌های موجود در گالری شما وجود دارد. از سمت چپ صفحه آیکونی که در عکس زیر نشان داده شده را انتخاب کنید. از نوار باز شده روی گزینه sign in کلیک کنید.

در صفحه باز شده اطلاعات جیمیل (آدرس و رمز عبور) خود را وارد نمایید. پس از ورود به حساب خود از سمت چپ صفحه روی نماد چهار خط کلیک کنید. و از نوار باز شده گزینه Settings را انتخاب نمایید.

 

در صفحه باز شده، گزینه Back up & sync را انتخاب کنید. در صفحه بعدی روی Back up device folders کلیک کنید و پوشه‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها پشتیبان‌گیری کنید، انتخاب کنید.

مطالب پربازدید

 

بار دیگر به صفحه Back up and Sync باز‌می‌گردیم، Upload Size را انتخاب می‌کنیم. دو گزینه برای ما باز می‌شود تا وضوح تصویر عکس و فیلم‌های خود را برای پشتیبان‌گیری انتخاب کنیم. با انتخاب High quality می‌توانیم به طور نامحدود عکس و فیلم آپلود کنیم. فایل‌ها با کیفیت بالا پشتیبان‌گیری می‌شوند. با انتخاب Original، فایل‌ها با کفیت اصلی خود آپلود می‌شوند، اما حجم فضایی که google photos به حساب‌کاربری اختصاص می‌دهد، محدود است. (15GB)

 

بعد از انجام دادن این کارها برنامه Google photos به‌ صورت خودکار پس از متصل شدن به وای فای از عکس و فیلم‌های شما پشتیبان می‌گیرد. اگر می‌خواهید حتی زمانی که از داده‌‌ تلفن‌همراه خود استفاده می‌کنید، از عکس و فیلم‌‌های شما پشتیبان گرفته شود، در صفحه‌ی (Back up & sync)، در قسمت cellular data back up تیک‌های جلوی photos،Videos یا هر دو را فعال کنید

دسترسی به عکس‌ و فیلم‌های پشتیبان‌گیری شده از طریق رایانه شخصی

برای دسترسی به این اطلاعات از طریق رایانه شخصی خود، مراحل زیر را انجام دهید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مرحله اول: وارد شدن به سایت گوگل و ورود به حساب جیمیل خود از طریق انتخاب گزینه sign in

 

مرحله دوم: وارد کردن اطلاعات حساب خود (ایمیل و رمز عبور)

 

 

مرحله سوم: انتخاب آیکون photos

 

مرحله چهارم: شما وارد حساب خود شدید. حالا می‌توانید عکس و فیلم‌هایی که از آنها پشتیبان گرفته‌اید را در این قسمت مشاهده کنید.

منبع: yjc

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا