مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
رپورتاژ آگهی

14سالگی زمانی برای شروع یا پایان یک زندگی! بیماری فلج مغزی

مطالب پربازدید

در ادامه آشنایی با بیماری فلج مغزی و راه درمان این بیماری و معرفی خیریه سگال تشریح خواهد شد.

فلج مغزی چیست؟

فلج مغزی عارضه ای ست که در زمان تولد برای کودکان تازه متولد شده اتفاق می افتد و دلیل آن کمبود سطح اکسیژن به کودک هنگام تولد رخ می دهد که باعث کاهش سطح اکسیژن در مغز و بروز عارضه های فیزیکی در کودک میگردد.

عوارض ناشی از این کاهش اکسیژن در مغز می تواند منجر به از کار افتادن بخشی از اعضای بدن یا از کار افتادگی کل بدن یا قدرت تکلم و یا تحرک سر شود.

موسسه خیریه سگال

مطالب پربازدید

درمان:

بیمار فلج مغزی در صورتی که زود تشخیص داده شود میتوان با فیزیوتراپی، کاردرمانی،گفتار درمانی و آب درمانی تا حد زیادی از اسپاسمهای ناخواسته کاست که این مورد  در کودکان زیر ۱۴ سال بهتر جواب می دهد. فلج مغزی تا این لحظه که این مقاله در حال نگارش می باشد درمان صد در صدی ندارد ولی با کاردرمانی و فیزیوتراپی میتوان تا حد قابل توجهی به افزایش کارایی ماهیچه ها کمک کرد و حتی به کاهش درد در اندام های مختلف نیز منجر می شود

در کشورمان نیز بسیاری از موسسه‌های خیریه، بی‌سر و صدا و آرام با الگوگیری از باطن زیبای انسانیت، در حال پوشش کودکان و افرادی هستند که چشم انتظار حمایت هم‌نوعان خود هستند تا هیچ کودکی و هیچ فرد مبتلا به بیماری یا گرفتار شده در بند تهی‌دستی، آن هم در این روزهای سخت معیشتی به لحاظ اقتصادی، بی‌پشتوانه و تنها نمانند تا حرکت عظیم عموم جامعه در یاری آنها باعث شود که کودکان بیشتری تحت سرپرستی افراد قرار بگیرند، هرچند که هنوز هم کودکان بسیاری چشم انتظار یاری من و شما سروران گرامی هستند، همانند کودکان مبتلا به فلج مغزی در مؤسسه سگال که اکنون نیازمندی یاری و حمایت انسان‌دوستانه‌مان دارند.

درمان کودکان فقط تا قبل از ۱۴ سالگی امکان پذیر است که با تشخیص درست و بهنگام می توان زندگی دوباره به آنها بخشید.

ان شالله که در این امر خیر سهیم شوید و بانی خیر

آدرس سایت ما SEGALCHARITY.ORG

SEGALCHARITY، خیریه آنلاین

مطالب پربازدید

موسسه خیریه سگال

موسسه خیریه سگال در راستای کمک رسانی به خانواده های این عزیزان در جهت تامین هزینه های دارو و درمان و فرهنگ سازی در زمینه این بیماری فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز نمود. این موسسه با جلب کمک های نقدی خیرین عزیز تا به امروز فعالیت خود را حفظ و اجرایی نموده است . ما امیدواریم که با جذب کمک های بیشتر در صدد آن برآییم که کودکان بیشتری را تحت حمایت و پوشش این موسسه قرار دهیم و این را مثمر ثمر نخواهد شد مگر با مساعدت و همیاری شما عزیزان.

راه های کمک به این کودکان معصوم:

  1. کمک نقدی
  2. درمانیاری
  3. استند تسلیت
  4. دریافت قلک

امید است با همیاری و همدلی شما عزیزان بتوانیم از درد و رنج خانواده های این عزیزان بکاهیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا