مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
رپورتاژ آگهی

کاشت مو توسط ربات ها چگونه انجام می شود ؟

مطالب پربازدید

مو یکی از اجزای مهم صورت است و نقش مهمی در زیبایی دارد. برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک و تغذیه مناسب دچار ریزش مو می شوند، ریزش مو اگر به دلایل ژنتیکی رخ دهد نمی توان جلوی آن را گرفت. پژوهشگران در طول سال های اخیر به دنبال راهی برای درمان ریزش مو و کمک به رشد مجدد مو بوده اند. تمامی تحقیق و پژوهش ها سرانجام منجر به ایجاد روش کاشت مو شد.

کاشت مو یکی از روش های مؤثر برای کمک به رویش مجدد مو در افرادی است که دچار ریزش مو شده اند. در ابتدا کاشت مو به صورت دستی انجام می شد، اما در حال حاضر روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. یکی از جدیدترین روش ها برای کاشت مو استفاده از دستگاه کاشت موی رباتیک  ARTAS است، این دستگاه به پزشک برای استخراج واحد فولیکولی FIT به جهت پیوند مو کمک می‌کند. دستگاه کاشت موی رباتیک  ARTAS بسیار پیشرفته و کم تهاجم است، این دستگاه به کمک هوش مصنوعی کار می کند و دقت آن به حدی بالا است که کاشت مو در نهایت دقت، ظرافت و بودن هیچ گونه اسکاری انجام می شود. این دستگاه امکان بررسی دقیق پوست سر را فراهم می کند در نتیجه گرافت هایی برای پیوند انتخاب می شوند که بهتر از سایر گرافت ها باشند. دستگاه رباتیک ARTAS کاشت مو به روش FUE را پیشرفته تر کرده است. در ادامه ی مقاله کاشت مو با دستگاه رباتیک ARTAS و مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

 

سازنده دستگاه رباتیک کاشت مو ARTAS

دستگاه رباتیک کاشت مو ARTAS محصول شرکت Restoration Robotics کالیفرنیا است.  در سال ۲۰۱۱ سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا(FDA) این دستگاه را تائید کرده است و پس از آن این دستگاه به تولید انبوه رسید. دستگاه رباتیک کاشت مو ARTAS شامل سیستم استریوسکوپی متشکل از چند دوربین پیشرفته با وضوح ۴۴ میکرون است، این قابلیت در کنار بازوی هفت محوره دستگاه کار پزشکان را بسیار راحت کرده است و کاربر پذیری بالایی دارد.

مطالب پربازدید

 

کاشت مو توسط ربات روشی کاملاً پیشرفته، هوشمند  و اتوماتیک به منظور کاشت مو است. در این روش به کمک یک بازوی روباتیک فولیکول‌های مو از نواحی پشتی سر خارج می شوند و در مناطقی که نیاز به کاشت دارند قرار داده می شوند. به نوعی می توانیم کاشت مو را ربات را نتیجه کاشت مو به روش FUE بدانیم. بر خلاف سایر روش کاشت مو توسط ربات کاملاً طبیعی انجام می شود و در انتها نیاز به هیچ گونه بخیه ای نیست. در این دستگاه برای کاشت مو محاسبه دقیق صورت می گیرد در نتیجه ظاهر مو کاملاً طبیعی است و احتمال خطای انسانی در مراحل کاشت مو صفر است.

 

کاشت مو با ربات آرتاس

 

مطالب پربازدید

مزایای کاشت مو با ربات ARTAS

  • دوره نقاهت کوتاه تر نسبت به سایر روش های کاشت مو
  • دقت بالاتر  و احتمال خطای بسیار پایین
  • حذف درد و عوارض ناشی از روش های دیگر کاشت مو
  • سازگار ساختار مو
  • انتخاب گرافت مناسب برای پیوند
  • پیوند های مناسب بدون نیاز به بخیه و برش
  • استفاده از محاسبات ریاضی و تصویر برداری  دیجیتالی برای انتخاب گرافت و محل کاشت
  • حذف احتمال خطای انسانی
  • بدون درد
  • در این روش شما نیازی به دوره نقاهت پس از کاشت ندارید
  • نتایج کاشت مو به کمک دستگاه کاشت مو ARTAS ماندگار هستند و نیازی به تمدید نیست

معایب کاشت مو با ربات

متاسفانه بزرگ‌ترین عیب دستگاه ربات هوشمند کاربری محدود آن است به نحوی که تنها برای افرادی که دارای موی تیره و صاف هستند قابلیت استفاده را دارد. متاسفانه ربات توانایی شناسایی موهای روشن را ندارد. دستگاه ربات هوشمند تنها قادر به بردلشتن فولیکول مو از اطراف و پشت سر است و اگر نیاز به برداشتن گرافت از سایر نواحی مثل بازو را دارید باید از روش های دیگر کاشت مو استفاده کنید.

برخی از افراد عقیده ندارند سرعت دستگاه نسبت به پزشک پایین تر است

اگر پانچ دستگاه به درستی عمل نکند امکان  وارد شدن آسیب به فولیکول مو وجود دارد.

بررسی گرافت های مو توسط ربات ارتاس

کاشت مو با ربات برای چه افرادی مناسب است؟

اغلب زنان و مردان می تواند از دستگاه کاشت مو رباتیک ARTAS برای کاشت استفاده کنند و محدودیت خاصی در ارتباط با استفاده از دستگاه وجود ندارد. برخلاف سایر روش ها پس از کاشت مو رباتیک شما نیازی به طی کردن دوره نقاهت ندارید و می توانید به راحتی فعالیت های روزانه خودتان را از سر بگیرید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

استفاده از دستگاه کاشت مو رباتیک ARTAS خصوصاً به افرادی که دچار کم پشتی یا طاسی بخشی از سر هستند پیشنهاد می شود. در سایر روش های کاشت مو نیاز است تا موهایتان را بتراشید، اما در روش رباتیک نیازی به تراشیدن مو نیست، به همین دلیل است که اغلب افراد خصوصاً  خانم ها تمایل به استفاده از این روش دارند.

مراحل کاشت مو به کمک ربات ARTAS

  • بررسی سر با کمک دستگاه و شبیه سازی

در اولین گام به کمک ربات ARTAS سر و تمامی گرافت های موجود با دوربین های دقیق ربات بررسی می شوند. سپس شبیه سازی با توجه به ساختار مو فرد انجام می شود این مرحله کاملاً اختصاصی است و برای هر فرد با توجه به نوع و ساختار مو انجام می شود. پس از پایان فرایند شبیه سازی این امکان برای فرد فراهم می شود که بتواند، ظاهر خود پس از کاشت مو را ببیند، در این مرحله اگر فرد سؤال و یا نظری داشت می تواند با پزشک در میان بگذارد، علاوه بر این شبیه سازی این امکان را فراهم می کند تا پزشک تعداد گرافت های مو نیاز برای کاشت را تخمین بزند، پس از تخمین اطلاعات لازم به ربات برای کاشت داده می شود.

  • آماده سازی

برای کاشت مو به کمک ربات نیاز است تا موها حدود یک میلی‌متر طول داشته باشند، کوتاه بودن موها این امکان بررسی دقیق تر در حین فرایند تصویر برداری را فراهم می‌کند. در کاشت مو به روش ربات نیز باید قبل از برداشتن فولیکول های مو محل مرود نظر کاملاً ضدعفونی شود، این مرحله در تمامی موارد کاشت مو یکسان است.

 

  • برداشت فولیکول

هر گرافت مو شامل چند فولیکول است، به طور طبیعی گرافت مو دارای 1 تا 4 فولیکول مو است که از یک منفذ خارج شده اند. در روش های قدیمی گرافت های مو از بانک مو خارج می‌شدند و در محل مورد نظر کاشته می شدند، اما در کاشت به کمک ربات ARTAS هر فولیکول جداگانه خارج می شود، در نتیجه پیوند ها در محل کاشت کوچک تر و ظریف تر هستند و موها در انتهای کاشت به دلیل ظرافت در کاشت، طبیعی تر به نظر می رسند.

در کاشت به کمک ربات برای تجزیه و تحلیل و انتخاب گرافت مناسب برای کاشت از یک سیستم دیداری استریوسکوپی کیفیت بالا استفاده می شود. به کمک این سیستم می توان مشخص کرد که گرافت ها در نهایت باعث ایجاد ظاهر طبیعی تری در مو می شوند.

برای برداشتن گرافت و فولیکول های مو نیز از پانچ استفاده می شود، پانچ ها دارای نوک چند وجهی و سرعت قابل کنترل هستند در نتیجه شیارهایی که برای برداشتن فولیکول مو ایجاد می شوند با حداقل آسیب همراه هستند. برای برداشتن فولیکول باید الگوریتم های خاصی برای دستگاه تعریف شود، این الگوریتم ها با توجه به بررسی های صورت گرفته در جلسه مشاوره تعیین می شوند.

  • کاشت گرافت

فولیکول هایی که برای کاشت برداشته شده اند در محل مورد نظر برای کاشت قرار می گیرند، ربات هوشمند این امکان را فراهم می‌کند تا پزشک بتواند بهترین محل ها برای کاشت را شناسایی کند و گرافت های برداشته شده را در این محل ها قرار دهد. ربات کاشت مو امکان تعیین بهترین موقعیت، زاویه، جهت گیری, بهترین عمق برای کاشت و اندازه گرافت را فراهم می کند. را  به خوبی تجزیه می کند و بهترین عمق و زاویه کاشت را که متناسب با موهای بیمار است، تعیین می کند.در حین فرایند کاشت اگر پزشک احساس کند نیاز به گرافت های بیشتری برای کاشت است تنها کافی است تعداد تکرار الگوریتم را برای ربات افزایش دهد.

کاشت مو به کمک ربات هوشمند یکی از جدیدترین روش هایی است که برای کاشت مو به کار می رود بر اساس این روش گرافت ها مو از بهترین محل ها برای کاشت برداشته شده و در مناسب ترین قسمت ها قرار داده می شوند. کارت مو به کمک ربات جراحت و بخیه ای ندارد و نیاز به مراقبت خاصی بعد از جراحی نیست. به دلیل مزایای فراوان این روش اغلب افراد تمایل دارند برای کاشت مو از این روش کم خطر و نتیجه بخش تر استفاده کنند.

منبع : www.saeeclinic.com

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا