مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

آیا برای ظهور امام زمان (عج) باید زمین از ظلم و ستم پر شود؟

مطالب پربازدید

برخی با اشاره به یک حدیث که زمین باید مملو از گناه بشود تا امام زمان (عج) ظهور کند درحالی که انسان نمی‌تواند در هرحال منتظر فرج باشد، بلکه باید زمینه فرج، ولی عصر را فراهم کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی گفت: در روایت آمده است که بهترین عمل انتظار فرج است، حال از این انتظار فرج تفاسیر زیادی شده؛ ولی ما شیعیان معتقدیم که انتظار فرج یعنی انتظار بکشیم تا حضرت مهدی(عج) با ظهورشان، این دنیا را از نابسامانی ها نجات بدهند.ظهور امام زمان (عج)

وی در همین راستا ادامه داد: اینکه گفتند “أفضل الأعمال انتظار الفرج” به این معنی است که انسان نمی تواند در هرحال منتظر فرج باشد، بلکه باید زمینه فرج ولی عصر را فراهم کند.

متاسفانه بعضی برداشتشان غلط است و می گویند تا زمین پر از گناه نشود امام (عج) ظهور نمی‌کنند و این جمله صحیح نیست، زمین حتی اگر توسط مستکبرین، خونخواران، جنایتکاران پر از ظلم و جور شود اما ما که منتظر ولی عصر(عج) هستیم باید زمینه ای فراهم کنیم تا بتوانیم با عملکرد، برخوردها و  حتی حرف زدن هایمان برای حضور و ورود امام زمان (عج) تلاش کنیم.

مطالب پربازدید

جمعه یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، حاج شیخ عباس قمی، در مفاتیح الجنان در مورد روزهای جمعه دستور العملی دارد . حتی برخی در روزهای جمعه روزه می گیرند.

منبع: میزان

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا