مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

با درختی که خداوند با دستان خودش کاشته بیشتر آشنا شوید

مطالب پربازدید

درخت طوبیاهل بیت (ع) بارها در روایاتشان از درخت طوبی نام برده اند.

به روایت امام صادق (ع)، خدای متعال درخت طوبی را با دستان خودش کاشته است.

همچنین در روایات آمده است که خدای متعال از درخت طوبی سیبی را به حضرت خاتم (ص) هدیه داد که انعقاد نطفه حضرت زهرا (س) به وسیله این سیب درخت طوبی اتفاق افتاد.

اصحاب پیامبر (ص) از وی پرسیدند که محل این درخت کجاست، ایشان در پاسخ گفتند، اصل این درخت در خانه من و فرعش در بهشت است. بعد شخصی مجددا درباره محل درخت طوبی از رسول اکرم (ص) سوال کرد و حضرت گفتند که طوبی در خانهامیر المومنین (ع) است. این دوگانگی و تعارض در پاسخگویی تعجب اصحاب را برانگیخت که حضرت محمد (ص) فرمودند: خانه من و امیر المومنین (ع) در بهشت در یک مکان است.

مطالب پربازدید

 

خدای منان در روز اول شعبان به در‌های بهشت امر می‌کند، باز شوید و نیز به شاخه‌های درخت طوبی امر می‌کند که شاخه هایش را نزدیک دنیا بیاورد که در این روز اگر کسی دری از خیر و نیکی را باز کند (نماز بخواند، روزه بگیرد، صلح و آشتی ایجاد کند یا طلب کسی را پرداخت کند و…) ان شاءالله ازبرکات درخت طوبی بهره کافی و شایسته را خواهد برد.

گفتنی است که یکی از زیباییها و برکات ماه شعبان میلاد امام حسین (ع)، میلاد امام سجاد (ع)، میلاد حضرت اباالفضل (ع)، میلاد حضرت علی اکبر (ع) و میلاد حضرت مهدی (عج) در این ماه است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا