مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

جزئیات ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸

مطالب پربازدید

کتاب های درسی ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه و پایه‌های هشتم و نهم کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان از ۲۰ فروردین امسال آغاز شده و۲۰ خرداد پایان می‌پذیرد.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق سامانه www.irtexbook.ir یا www.irtexbook.com انجام می‌شود.

ثبت نام گروهی و انفرادی کتاب‌های پایه اول ابتدایی ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۵ شهریور ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت‌نام کتاب‌های پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه هفتم استعدادهای درخشان ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا شانزدهم شهریور ادامه خواهد داشت.

در قسمتی از بخشنامه مربوط به ثبت‌ سفارش کتاب های درسی آمده است: «با توجه به اینکه ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان بر اساس اطلاعات موجود در سامانه سناد انجام می‌شود، مدارس باید آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان را در سامانه سناد به‌روزرسانی کنند.»

مطالب پربازدید

مدارس باید از طریق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع موردی دانش‌آموزان و اولیای آنان به کافی‌نت برای سفارش انفرادی پرهیز کنند؛ بهای کتاب‌های درسی برای ثبت سفارش گروهی، صرفاً بر اساس قیمت‌های پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع است.

در صورت تمایل، دانش‌آموزان و اولیای آنها می‌توانند از طریق همین سامانه‌ها برای ثبت سفارش انفرادی ثبت‌نام کنند. نام کاربری برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آنها ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز است.

سفارش فردی و گروهی ثبت شده در سامانه از سوی کاربر مدرسه قابل رؤیت است، بنابراین برای رعایت صرفه‌جویی، درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از سوی مدارس ممنوع است.

همچنین در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز تا قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه وجود دارد.

دانش آموزانی که فقط تعدادی از کتاب‌های درسی را نیاز دارند و همچنین معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ بیستم شهریور سفارش کتاب‌های درسی را از منوی «سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی» در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل داده شود.

مطالب پربازدید

شایان ذکر است که سامانه ثبت سفارش کتب درسی برای دانش آموزان تا دهم شهریور 98 باز است و دانش آموزان همه پایه های تحصیلی می توانند برای ثبت سفارش و دریافت کتاب های درسی اقدام کنند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا