مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با دهه کرامت

مطالب پربازدید

 مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با دهه کرامت

«به‌نشر» با همکاری شبکه جوانان رضوی سراسرکشور برگزار می‌کند؛

 

مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با دهه کرامت

 مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: مسابقه ملی کتابخوانی «دعبل و زلفا» همزمان با ایام دهه کرامت با مشارکت این انتشارات و شبکه جوانان رضوی(شجر) و همچنین سایر مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی و کشوری برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی به‌نشر، حسین سعیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: رمان «دعبل و زلفا» که نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین مظفر سالاری و از تولیدات به‌نشر است، به عنوان منبع این مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که این مسابقه همزمان با دهه کرامت(24 تیر ماه) و ایام میلاد هشتمین امام شیعیان آغاز می‌شود و تا پایان ماه صفر(آبان ماه) و ایام شهادت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت، درباره شیوه برگزاری این مسابقه خاطرنشان کرد: تمام کتاب‌های مسابقه همراه با کارت ویژه با کد منحصر به فرد در مسابقه و با 50 درصد تخفیف پشت جلد (12500تومان) به فروش می‌رسد.

مطالب پربازدید

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: شرکت‌کنندگان با خرید کتاب، مطالعه و ارسال کد قرعه‌کشی به سامانه پیامکی 30003209 ابتدا در قرعه‌کشی هفتگی شرکت داده می‌شوند که نتایج قرعه‌‎کشی هفتگی، هر هفته اعلام و جایزه فرد برنده حداکثر تا یک هفته بعد پرداخت می‌شود.
سعیدی بیان کرد: در پایان مهلت شرکت، سؤالات محتوایی و تستی این مسابقه بر روی سایت www.Behnashr.com منتشر می‌شود و تنها افرادی که دارای کد انحصاری قرعه‌کشی هستند، می‌توانند پاسخ سؤالات را همراه با کد، ارسال کنند و در صورت پاسخگویی درست به سؤالات، در قرعه‌کشی نهایی جایزه ویژه شرکت داده می‌شوند.
وی یک دستگاه خودروی سواری و هشت کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را به عنوان جوایز ویژه این مسابقه اعلام و تصریح کرد: همچنین دوشنبه هر هفته پس از دهه کرامت تا پایان ماه صفر قرعه‌کشی‌های هفتگی انجام و یک جایزه چهار میلیون ریالی(کمک هزینه سفر به مشهد)، دو جایزه یک میلیون ریالی(کارت خرید کتاب و سوغات) و سه بسته متبرک فرهنگی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
مدیرعامل به‌نشر با بیان این که سؤالات مرحله نهایی در تاریخ 24 آبان ماه و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر می‌شود، افزود: شرکت‌کنندگان تا پایان آبان ماه برای ارسال پاسخ‌ها مهلت دارند و قرعه‌کشی مرحله نهایی نیز در روز، چهارم آذر ماه مصادف با 17 ربیع‌الاول و سالروز میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) انجام خواهد شد.
«دعبل و زلفا» اثر دیگری از مؤلف رمان شیرین و پرفروش «رؤیای نیمه شب» است که مورد تعریف مقام معظم رهبری قرار گرفته و به چاپ شصت و هفتم رسیده است؛ این اثر، روایتی عاشقانه از آشنایی و زندگی پر فراز و نشیب دعبل خزاعی، شاعر اهل بیت(ع) و همسر سازش‌ناپذیرش، زلفاست؛ در این کتاب، مقاطعی از زندگی دعبل در زمان امام موسی کاظم(ع) و امام رضا(ع) به صورت داستانی کنکاش شده است؛ عشق میان او و زلفا بستری جذاب برای ماجراهای فراوان این رمان است که تلاش دارد بر اساس داده‌های تاریخی به بازسازی و بازآفرینی ماجراها و حوادث بپردازد. به‌نشر این کتاب را در قطع رقعی در قالب 332 صفحه منتشر کرده است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا