مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشی

وزارت کار به دانشجویان کارآفرین تسهیلات ارائه میدهد

مطالب پربازدید

کلاهبرداری دختر جوان در وام یاروزارت کار از دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که ایده‌های نوآورانه داشته باشند، علاوه بر حمایت برای اتصال به شبکه‌های نوآورانه تسهیلاتی را در قالب وام و … ارائه خواهد داد.

دکتر منصوری در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی امروز در وزارت کار برگزار شد، ایجاد هماهنگی بین بازیگران مختلف حوزه توسعه کارآفرینی را یکی از خلاءهای اصلی این عرصه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امسال بازیگران مختلف عرصه کارآفرینی کنار هم آمده‌اند تا هفته جهانی کارآفرینی به صورت مشترک برگزار شود. به طوری که این مراسم هفته آینده با همکاری مشترک دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و ضمن تاکید بر رویکرد ایجاد هماهنگی بین کارآفرینان برگزار می‌شود.

معاون وزیر کار همچنین در ادامه در خصوص حمایت‌های وزارتخانه از برنامه کارورزی دانشجویان نیز گفت: برنامه‌ای با عنوان کارورزی در دستور کار وزارت کار قرار گرفته که بر اساس آن هر فارغ‌التحصیل یک واحدی را برای آموزش انتخاب کنند و بر اساس آن حدود چهار تا شش ماه فرصت کارورزی برای یادگیری در حوزه کارآفرینی، مدیریتی یا مهارت‌های دیگری را آموزش ببینند.

این وزارتخانه هزینه دوره کارورزی را پوشش خواهد داد. در این مدت نیز به کارورزان دستمزد پرداخت خواهیم کرد تا فرصتی فراهم کنیم فارغ‌التحصیلان ما فضای کسب و کار و کارآفرینی را از نزدیک درک کنند.

مطالب پربازدید

فارغ‌التحصیلانی که از برنامه کارورزی وزارت کار استفاده می‌کنند، می‌توانند دوره یک هفته‌ای را از آموزش‌های کارآفرینی بهره بگیرند که این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک اجرایی خواهد شد اما آموزش‌های دوره‌ کارورزی دو سال است که از طریق وزارت کار برگزار می‌شود.

سیاست وزارت کار این است که شرکت‌های دانش‌بنیان که ایده‌های خلاقانه و همچنین محصول محوری داشته باشند، در اولویت حمایت‌های وزارت کار برای دریافت تسهیلات قرار خواهند گرفت.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا