مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
آیا میدانید

واشر سر سیلند چه وظیفه ای دارد و چرا گاهی می سوزد؟

مطالب پربازدید

واشر سرسیلندر چه وظیفه ای دارد و چرا گاهی می سوزد؟واشر سرسیلندر یکی از قطعات بسیار مهم خودرو است که اگر بنا به هر دلیلی بسوزد، علاوه بر استهلاک خودرو باعث خسارت مالی قابل توجهی می شود. معمولا جنس واشر سرسیلندر باید از جنس فولاد اصل و باکیفیت باشد تا بتواند حرارتی را که در نتیجه احتراق حاصل می شود به خوبی تحمل کند.

وظیفه واشر سر سیلندر و دلایل سوختن آن

مهمترین وظیفه این قطعه در اتومبیل این است که فاصله بین سیلندر و سرسیلندر را آب بندی می کند تا از خروج گاز حاصل از احتراق و همچنین آب و روغن از محل های مربوطه جلوگیری کند. وظیفه دیگر این قطعه این است که از اختلاط آب و روغن جلوگیری می کند و مایع خنک کننده و روغن موتور را به درستی هدایت می کند. بد نیست بدانید که مایع خنک کننده، دمای سوپاپ ها و شمع را تنظیم می کند و روغن موتور، فشار هیدرولیک را تنظیم کرده و قطعات مربوطه را روان می کند.

واشر سرسیلندر به دلایل زیر ممکن است بسوزد:

1- جنس نامرغوب و فولاد کم کیفیت یا بی کیفیت.

مطالب پربازدید

2- در صورت کم بودن آب رادیاتور اتو مبیل، به موتور و واتر پمپ فشار وارد شده و ممکن است باعث سوختن واشر سرسیلندر شود.

3- اگر رادیاتور رسوب گرفته باشد نمی تواند به خوبی آب را خنک کند و ممکن است واشر سرسیلندر را بسوزاند.

4- در صورتی که مسیرهای آب در درون موتور که وظیفه خنک کردن موتور را دارند مسدود شده باشد، حرارت موتور ممکن است واشر سرسیلندر را بسوزاند.

5- بروز اختلال ذر کار ترموستات خودرو.

6- بعلت رانندگی طولانی در فصول گرم سال، ممکن است اختلالی در کار رادیاتور و فن ایجاد شده و باعث سوختن واشر شود.

مطالب پربازدید

علائم سوختن واشر سرسیلندر

1- گرم شدن بیش از حد موتور به علت کم بودن آب رادیاتور.

2- وجود آب در سر پیستون ها.

3- شیری رنگ شدن رنگ روغن موتور.

4- خروج بخار آب از اگزوز.

5- خروج دود سفید در آغاز روشن کردن اتومبیل بعلت وجود آب در محفظه اختراق.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

6- خروج دود آبی از اگزوز بیانگر این است که واشر سرسیلندر سوخته و روغن وارد محفظه شده و همراه با بنزین می سوزد.

7- کم شدن آب رادیاتور و همچنین روغن.

8- بالا آمدن نشانگر دمای آب (آمپر) تا روی خط قرمز (اگر دما بالاتز از حد مجاز بود به احنمال قوی آب رادیاتور کم است که باید اتومبیل را بدون اینکه خاموش کنید ، پارک کرده و فورا و به آرامی مقداری آب روی رادیاتور بریزید و مواظب باشید آب روی موتور نریزد. اگر آمپر به خط قرمز رسیده بود باید فورا پارک کرده و ماشین را خاموش کنید بصورت خاموش ماشین را به تعمیرگاه برسانید تا قبل از آن که واشر بسوزد علت آن را پیدا کنید. شاید هوا در داخل مجاری آب خودرو باشد که باید تعمیر کار آن را هواگیری کند).

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا