مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل پردیس هنرهای زیبا

مطالب پربازدید

تجمع دانشجویان دانشگاه تهراننزدیک ظهر امروز تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در مقابل پردیس هنرهای زیبا این دانشگاه تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند. در ادامه این تجمع دکتر مجید سرسنگی (معاون فرهنگی دانشگاه) در بین دانشجویان حاضر شد، اما تعدادی از دانشجویان ضمن برخورد فیزیکی با وی، از سخنرانی‌اش در جمع دانشجویان معترض ممانعت کردند.

دکتر سرسنگی ضمن تایید این مطلب در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: اینکه گفته می‌شود در دانشگاه تهران “گشت ارشاد” ورود پیدا کرده و به دانشجویان تذکر می‌دهند و تعدادی از دانشجویان این دانشگاه به دلیل بی‌حجابی به کمیته انضباطی احضار شده‌اند یک شوخی کاملاً غیر واقعی است و چنین چیزی اتفاق نیفتاده. تنها چیزی که وجود دارد این است که هر ساله به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف حفظ حرمت این ماه تاکید شد که مظاهر روزه خواری در سطح دانشگاه دیده نشود و وضع پوشش هم نباید به گونه‌ای باشد که حرمت ماه رمضان نادیده گرفته شود. در همین راستا نیروهای انتظامات در محوطه دانشگاه تهران حضور پیدا کردند تا به افرادی که حرمت روزه‌داری را حفظ نمی‌کنند تذکر داده شود.

بنا به گفته دکتر سرسنگی: آنچه که امروز دانشجویان به آن اعتراض کردند این بود که برخورد انتظامات دانشگاه در حوزه حفظ حرمت روزه‌داری شدید بوده و نباید به این شکل برخورد شود اما من صراحتاً این را اعلام می‌کنم اگر دانشجویی به این دلیل به کمیته انضباطی احضار شده است را اعلام کنند. در واقع هیچ دانشجویی به دلیل روزه‌خواری یا بی‌حجابی به کمیته انضباطی معرفی نشده و اگر هم اتفاقی افتاده تنها در حد تذکر به دانشجویان بی‌حجاب یا روزه‌خوار بوده است.

ما در دانشگاه تهران مجری قانون هستیم اما اینکه این قانون خوب است یا نه؟ ما تصمیم گیرنده نیستیم. ما فقط خود را مجری قانون می‌دانیم. بنابراین دانشجویان می‌توانند انتقاد یا اعتراض کنند اما نباید به گونه‌ای رفتار کنند که در دانشگاه حرمت‌شکنی اتفاق بیفتد.

مطالب پربازدید

وی همچنین گفت: ما حتی برای رعایت حال کسانی که به هر دلیلی نمی‌توانند روزه بگیرند بخشنامه‌ای را به پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه صادر کردیم تا هر دانشکده‌ای یک اتاق برای آقایان و یک اتاق برای خانم‌ها در نظر بگیرد تا افراد بتوانند در این مکان‌ها غذا خورده و یا آبی بنوشند. بنابراین وقتی دانشگاه تا این اندازه با دانشجویان همراهی می‌کند انتظار داریم دانشجویان نیز به قوانین دانشگاه احترام بگذارند.

طبیعی است که در ماه رمضان روزه خواری، سیگار کشیدن و بی‌حجابی در محوطه دانشگاه نوعی بی‌احترامی به قوانین و بی‌حرمتی به ماه رمضان به شمار می‌رود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا