خانوارهای جامانده از بسته حمایتی برای استعلام و ثبت اعتراض 10 روز مهلت دارند
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی، در مورد نحوه اعتراض آن گروه از بیمه پردازان تامین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت جامانده اند، گفت: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند کمتر از ۳ میلیون تومان درماه است و تا کنون بسته حمایتی خود را دریافت نکرده اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.
احد رستمی تاکید کرد: معترضین برای ثبت اعتراض خود در سامانه مذکور، ده روز فرصت دارند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها درخواستهایی را پیگیری خواهد کرد که کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر به همراه شماره تلفن وی و یا یکی از اعضای خانوارش در سامانه ثبت شده باشد.
ارسال پاسخ از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افراد معترض، حداقل دو هفته زمان خواهد برد و نتیجه به صورت پیامک، به شماره تلفنی ارسال میشود که در زمان ثبت اعتراض، به سامانه وارد شده است. بر این اساس، افراد برای پیگیری اعتراض و یا دریافت پاسخ، نیازی نیست به سازمان یا ادارات دولتی مراجعه کنند و تنها از طریق سامانه یاد شده اطلاع رسانی انجام میشود.
تا مادامی که پاسخگویی به اعتراضات به پایان نرسیده است، طرح حمایت غذایی ادامه دارد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
وی همچنین اظهار کرد: رانندگان بین شهری و درون شهری، کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، کارگران کارگاههای متفرقه، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران باربر، زنبورداران و دریافت کنندگان بیمه بیکاری از جمله افراد بیمه پردازی بوده اند که تا کنون بستههای حمایتی خود را دریافت کرده اند.