مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

شرایط جدید بیمه اختیاری تامین اجتماعی برای کسانی که بیمه نیستند اعلام شد

مطالب پربازدید

شرایط جدید بیمه اختیاریشرایط جدید بیمه اختیاری سازمان تامین اجتماعی برای اشخاصی که به دلیل فقدان اشتغال از پوشش این بیمه خارج شده‌اند، اعلام شد.

 

در قانون تامین اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای افرادی که مدتی به واسطه اشتغال تحت پوشش بیمه اجتماعی بوده، اما به دلیل عدم اشتغال، از پوشش این بیمه خارج شده اند، تدابیری اندیشیده شده است، به نحوی که این گونه اشخاص با دارا بودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه، بتوانند بیمه خود را به طور اختیاری ادامه دهند.

 

مطالب پربازدید

شرایط جدید بیمه اختیاری تامین اجتماعی:

متقاضیان بیمه اختیاری می‌توانند تا سن ۵۰ سالگی با دارا بودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد، بیمه خود را به طور اختیاری ادامه دهند.

همچنین چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا، بیش از ۵۰ سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی، معادل مدت مازاد سنی خواهد بود.

تمامی متقاضیانی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند نیز بدون رعایت شرط سنی تقاضای آنان پذیرفته خواهد شد. میزان دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیان ادامه بیمه به طور اختیاری برای افرادی که بیش از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند معادل با میانگین آخرین 360 روز قبل از تقاضای ادامه بیمه به طور اختیاری است، مشروط بر این که مبلغ مذکور از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در زمان تقاضا کمتر نباشد و برای کسانی که کمتر از 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند به انتخاب متقاضی بین حداقل و حداکثر دستمزد تعیین می شود.

متقاضیان ادامه بیمه بصورت اختیاری قبل از انعقاد قرارداد توسط سازمان تامین اجتماعی مورد معاینه پزشکی قرار می گیرند و در صورتیکه از کارافتاده شناخته شوند نمی توانند از حمایت مزبوط به از کارافتادگی بهره مند شوند،

بیمه شدگان اختیاری باید پس از شروع بیمه، حق بیمه هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ۲ ماه بعد پرداخت کنند. در غیر این صورت قرارداد منعقده از تاریخ عدم پرداخت حق بیمه لغو و ادامه بیمه آنان موکول به تسلیم تقاضای جدید و موافقت سازمان خواهد بود.

مطالب پربازدید

منبع: yjc

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا