مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

هزینه ثبت نام در سامانه سماح / توضیحات مسئولان قانع کننده نیست

مطالب پربازدید

هزینه ثبت نام در سامانه سماحهزینه ثبت نام در سامانه سماح و توضیحات مسئولان برای بسیاری از کاربرن و ثبت نام کنندگان، قانع کننده نیست و با شایعاتی همراه بوده است. مسئولان بهتر است برای پایان دادن به این شایعات هم شده، پاسخ جامعی در این مورد داشته باشند.

به نوشته مهر، حدود یک هفته ای می شود که کاربران فضای مجازی، کیفیت ثبت نام در سامانه سماح را مورد انتقاد قرار داده و به مبلغی که یک زائر باید هنگام ثبت نام در این سامانه پرداخت کتد اعتراض دارند. زائران می گویند کشور عراق برای حضور حداکثری ایرانی ها و باشکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین از حق خود (ویزا) گذشته است ولی مسئولان خودمان در ایران از ریالی نمی گذرند و بین افرادی که قصد دارند از ایران خارج شوند تفاوت قائل می شوند.

قاطعیت مسئولان برای دریافت 22 هزار تومان هزینه بیمه و خدمات درمانی و همچنین تاکیدشان برای جلوگیری از خروج افرادی که هزینه های مندرج در سامانه سماح را پرداخت نکردند باعث شده تا شیرینی اخذ ویزا از زائران گرفته شود. 22 هزار تومان برای مردمی که حاضرند به عشق امام حسین (ع) تمام زندگیشان را هزینه کنند پولی نیست، مردم به گرفتن و اجبار به کاری که خلاف قانون است اعتراض دارند.

جواب مسئولان در مورد هزینه ثبت نام در سامانه سماح

تنها جوابی که از طرف مسئولان در این مورد داده شده این است که، این هزینه (22 هزار تومان) برای بیمه و ارائه خدمات درمانی زائران است. با اینکه چندی پیش حجت الاسلام رحمانی (رئیس سامانه سماح) در گفتگو با مهر گفته بود، از رقم 22 هزار تومانی که موقع ثبت نام دریافت می شود 15 هزار تومان برای بیمه و 7 هزار تومان برای خدمات درمانی (هلال احمر) گرفته می شود ولی نظر حسین شمسیان (حقوقدان) چیز دیگری است.

مطالب پربازدید

این حقوقدان به خبرگزاری مهر می گوید: از نظر من به عنوان کسی که در حوزه حقوق مطالعه دارم این صحبت غیرقانونی است. ما قانونی داریم به نام قانون گذرنامه  مصوب 1351 که در آن موادی را در مورد گذرنامه توضیح داده است. ماده 2 این قانون می گوید اتباع ایران برای خروج از کشور یا اقامت در خارج و یا مسافرت به ایران باید تحصیل گذرنامه کنند، یعنی باید اسنادی را رائه دهند تا طبق آن اسناد به افراد گذرنامه داده شود.

وی می گوید: طبق این قانون هیچ شرطی برای اجبار مردم برای ثبت نام در سامانه سماح نیست و اصل بر این است که مردم با داشتن گذرنامه می توانند از کشور خارج شوند.

 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا