مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی + شرایط ثبت نام

مطالب پربازدید

ششمین آزمون دستگاه های اجراییثبت نام هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از ۳ مهرماه سال جاری برای 21 دستگاه اجرایی آغاز می شود.

در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرکت های زیر اقدام به جذب نیرو می کنند: وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان امور عشایر ایران، سازمان زندان ها، وزارت جهاد کشورزی، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان ملی بهره وری ایران، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه برداری کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی، وزارت علوم، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، سازمان اداری و استخدامی کشور، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امور اراضی کشور، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مادر تخصصی و سازمان دامپزشکی کشور.

شرایط عمومی شرکت در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی

شرایط عمومی داوطلبان: اعتقاد به دین اسلام، تابعیت ایرانی، التزام به قانون اساسی، انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان، عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر، داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند، نداشتن سابقه محکومیت جزایی، عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذیصلاح.

داوطلبان استخدام نباید جزو نیرو.های بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند. کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را بصورت رسمی و پیمانی دارا هستند پس از پذیرفته شدن در امتحان مشترک فراگیر در زمان استخدام نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.

مطالب پربازدید

شرایط سنی شرکت در آزمون استخدامی

داشتن حداقل 20 سال تمام و حداکثر 25 سال برای درندگان مدرک تحصیلی دیپلم، حداکثر 30 سال برای دارندگان مدرک فوق دیپلم، حداکثر 35 سال برای دارندگان مدرک لیسانس، حداکثر 40 سال برای دارندگان مدرک فوق لیسانس و حداکثر 45 سال برای دارندگان مدرک دکترا.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 25 درصد و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از سطح حداکثر سن معاف هستند.

همچنین موارد زیر به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذیربط به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:

  • پدر، مادر، همسر، برادر، خواهر شهید به میزان 5 سال
  • حضور داوطلبانه در جبهه ها به میزان حضور در جبهه
  • مدت زمان بستری یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها

ملاک عمل برای محاسبه سن داوطلبان، اولین روز ثبت نام (سوم مهر) است.

مواد آزمون عمومی

فناوری اطلاعات، مهارت های هفتگانه (ACDL)، ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، هوش و توانمندی های عمومی

مطالب پربازدید

مواد آزمون تخصصی و ضرایب آن

مواد آرمون تخصصی هر یک از مشاغل در دفترچه راهنمای ثبت نام (جدول شماره 1) مشخص شده است. تمام سوالات عمومی و اختصاصی بصورت چهارگزینه ای و با ضریب 1 است و به ازای هر پاسخ اشتباه، یک نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.
در این آزمون جذب معلولین با ارائه معرفینامه از اداره کل بهزیستی استان از محل احیای استخدامی 3 درصد قانون جامع حمایت از معلولان صرفا از طریق شرکت در امتحان مشرک فراگیر، کسب حدنصاب نمره لازم و رقابت بین تمام داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه به میزان حداکثر دوبرابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه انجام می شود.

زمان و نحوه ثبت نام

ثبت نام به صورت اینترنتی از روز چهارشنبه (3 مهر 98) تا روز جمعه (12 مهر 98) در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد. متقاضیان باید پس از مراجعه به سایت و پرداخت 45 هزار تومان بصورت الکترونیکی و با کارت های بانکی متصل به شبکه شتاب نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و مراحل بعدی اقدام کنند.

کارت شرکت در آزمون در روز دوشنبه 28 آبان 98 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و آزمون، در روز پنجشنبه 30 آبان در تهران، و با توجه به آمار شرکت کنندگان حسب مورد در مراکز استان ها برگزار خواهد شد.

توجه: ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی است که در تقاضانامه درج می کنند. ساعت شروع و محل برگزاری امتحان بر روی کارت شرکت در آزمون به اطلاع داوطلب خواهد رسید.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا