مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

چرا دست مردم به شکر تنظیم بازاری نمی رسد؟ / متولی و مسئول مبارزه با گرانی کیست؟

مطالب پربازدید
شکربا این که رئیس ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت اعلام کرده است که 20 هزار تن شکر به قیمت هر کیلوگرم 3 هزار و 400 تومان برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان توزیع شده اما گزارشات میدانی  نشان میدهد که مردم این شرهای به اصطلاح توزیع شده را پیدا نمی کنند و هرچه تلاش می کنند دستشان به آن نمی رسد. این شکرها در کجاها و به چه کسانی  توزیع شده است که مردم آن را پیدا نمی‌کنند؟

 

واقعا به حال این دولت و خصوصا ملت باید تاسف خورد که آنقدر به دشمن خارجی پرداخته اند که از دشمنان داخلی (که همانا مفسدین اقتصادی و نان به نرخ روز خورها هستند) که امان مردم را بریده اند غافلند و جالب اینکه مسئولین حکومتی یا کاری نمی خواهند بکنند یا واقعا زورشان به این سیستم فاسد نمی رسد.

هر روز که خواب بلند می شویم شاهد گران شدن یک کالای جدید می شویم. گران شدن مستمر و ادامه دار کالاهای اساسی و مصرفی از قبیل: روغن، گوشت، برنج، شکر، مرغ، تخم مرغ و … واقعا به قول ناصر مکارم شیرازی داد مردم را درآورده است و از همه بدتر اینکه گوششان به شنیدن این گرانی های پی در پی و افسار گسیخته عادت کرده است و این عادت خیلی بدی هست.

 

مطالب پربازدید

آنهایی که دستشان به دهانشان میرسد مشکلی ندارند و به هر قیمتی که باشد میخرند و لی تکلیف فقرا و مستضعفان که وارثان این انقلابند چیست که هروز باید شاهد این اتفاقات ناگوار و تلخ باشند؟ چرا مسئولین کاری نمی کنند؟ در بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای شکر یا نیست یا به سختی یافت می شود و این در حالی است که مغازه‌های بازاری و محلی شکر را به قیمت کیلویی 9 یا 10 هزار تومان می فروشند.

جالب توجه این است که سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان هر از چند گاهی هر گونه افزایش قیمت کالاهای اساسی و مصزفی را جرم آشکار اعلام می‌کند ولی اینکه چرا با متخلفان برخورد نمی شود جای سوال و تعجب بسیاری دارد. مگر اسلام نمی گوید دست دزدان و محتکران و مفسدان اقتصادی باید قطع شود؟ واقعا تا کی باید این دور تسلسل باطل ادامه پیدا کند؟ گناه مردم مستضعف چیست که باید در این آتش افروزی از خدا بی خبران بسوزند و دم برنیاورند؟

متولی و مسئول مبارزه با گرانی کیست؟ آیا مجلس موظف نیست قوانینی را تصویب کند تا هر چه سریع تر جلوِ گران‌فروشی گرفته شود؟ مگر نه این است که باید مجلس بر عملکرد دولت‌ نظارت کند تا نرخ تورم و گرانی کالاهای اساسی به صورت افسارگسیخته افزایش نیابد؟ پس وظیفه ستاد تنظیم بازار (که تحت نظارت قوه مجریه است) چیست؟ سازمان تعزیرات حکومتی (که تحت نظارت قوه قضاییه است) مگر مکلف‌ نیست به گزارش‌ها و شکایت‌ها وارده درزمینه گران‌فروشی مطابق قوانین رسیدگی کند؟

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا