مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کمک هزینه ۱۳۰ هزارتومانی برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد

مطالب پربازدید

شیرانمدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با اشاره به پوشش بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز در کمیته امداد استان تهران از پرداخت بسته حمایتی ۱۳۰ هزار تومانی به مناسبت آغاز سال تحصیلی خبر داد.

حمیدرضا شیران با بیان اینکه کمیته امداد یک بسته ۱۳۰ هزار تومانی را برای هر دانش‌آموز در نظر گرفته است،اظهارکرد: ۱۰۰ هزار تومان از این بسته مربوط به تهیه لوازم التحریر و ۳۰ هزار تومان مربوط به کمک هزینه تهیه کتاب‌های درسی است. اگرچه این مبلغ ناچیز است اما نزدیک به ۲۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برای کمیته امداد به همراه داشته است.

وی با اشاره به آمار دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز و ۳۰۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان تهران قرار دارند که در مجموع جمعیت ۱۷ هزار نفری را تشکیل می‌دهند. دانشجویان نیز هزینه ترم تحصیلی‌شان را دریافت می‌کنند و این هزینه بسته به دانشگاه‌های دولتی یا غیردولتی محل تحصیل آن‌ها یا مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در ادامه تصریح کرد: برای مثال یک دانشجوی دکتری دانشگاه غیردولتی در هر ترم بیش از سه میلیون تومان کمک هزینه دریافت می‌کند. معمولا اعتبار مورد نیاز هر ترم تا قبل از آغاز ترم بعدی پرداخت می‌شود و دانشگاه‌ها نیز با کمیته امداد همکاری لازم را – به دلیل سنگین بودن مبلغ شهریه دانشجویان- انجام می‌دهند.

مطالب پربازدید

شیران با بیان اینکه حداقل هزینه مورد نیاز یک دانش‌آموز برای شروع سال تحصیلی حدود ۵۰۰ هزار تومان است، توضیح داد: برای مثال مجموع هزینه مورد نیاز برای تهیه کفش، کوله پشتی، لباس و …حتی اگر هیچ هزینه‌ای به مدرسه پرداخت نکند، بسیار بیشتر از کمک هزینه‌ای است که کمیته امداد می‌تواند به دانش‌آموزی که تحت پوشش دارد، پرداخت کند. بودجه از سوی کمیته امداد کشور تخصیص یافته است و کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی قادر خواهد بود که به سایر نیازهای دانش‌آموزان بپردازد.

وی در ادامه گفت: اگر کمیته امداد استان تهران بخواهد به جز کمک هزینه ۱۳۰ هزار تومانی مبلغ بیشتری برای مثال تا ۵۰۰ هزار تومان به هر دانش‌آموز و دانشجو پرداخت کند، حدود ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دیگر نیاز دارد تا این کودکان با حداقل پوشاک و سایر لوازم دیگر به مدرسه بروند. تامین این مبلغ مورد نیاز با توجه به جمعیت تهران نیازمند یک همدلی از سوی مردم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران افزود: در تهران حدود دو میلیون خانوار زندگی می‌کنند، حتی اگر یک چهارم از این تعداد خانوار۱۰ هزار تومان کمک کنند، ۵ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز تهیه لوازم دانش‌آموزان تامین می‌شود. در عین حال نباید فراموش کرد فرزندان نیازمند دیگر هستند که اگرچه تحت پوشش کمیته امداد قرار ندارند اما نیازمندند. در جشن عاطفه‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی بخشی از کمک‌ها از طریق مدارس به دست بچه‌های نیازمند می‌رسد.

شیران با بیان اینکه اگر خیری قصد دارد خودش به شکل مستقیم کمک نقدی یا غیر نقدی را در اختیار افراد نیازمند قرار دهد، کمیته امداد آمادگی دارد تا این افراد را به آنان معرفی کند، تصریح کرد: شرایط اقتصادی این روزها چندان مساعد نیست و از خیرین می‌خواهیم تا در صورت توان افراد مستمند را از یاد نبرند و از هر طریقی که می‌خواهند کمک‌هایشان را به آنان برسانند.

وی با اشاره به روش‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز توضیح داد: خیران می‌توانند هم به ادارات کمیته امداد در سراسر استان مراجعه و یا از طریق سامانه # ۱ * ۸۸۷۷* اقدام کنند.

مطالب پربازدید

منبع:ایسنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا