مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

احکام قطعی باید به موقع اجرا شده و موانع آن برطرف شود

مطالب پربازدید

احکام قطعی باید به موقه اجرا شده و موانع آن برطرف شودرئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت اجرای به موقع اکام قضایی (بخصوص احکام قطعی) گفت: از همه همکاران خود می خواهم که همت مضاعفی برای اجرای بدون تاخیر احکام قطعی به خرج دهند و اگر هم موانع برای اجرا وجود دارد، در صدد رفع آن برآیند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: اربعین نویدبخش شکل گیری تمدن حسینی است و نام اباعبدالله الحسین (ع)، رمز وحدت و ائتلاف همه گویش ها و ملل از همه مسلمان و غیر مسلمان است. اربعین راز و رمز پیام سیدالشهدا (ع) برای همه انسان های معاصر است که می خواهند بر اساس انسانیت، آزادگی، عزت و شرف زندگی کنند، لذا دل های غیر مسلمانان نیز به این وجود مقدس جذب شد است و امروز شاهد حضور معنادار آنان در اجتماع اربعین هستیم که این امر نشان می دهد پیام های عقلانی عاشورا متعلق به کل بشریت است.

رئیسی در بخشی از سخنان خود گفت: توجه و احترام به قانون وظیفه همگان است و پیشرفت و توسعه یافتگی کشور در گرو قانون مداری است. همه جریان ها، نهادها و تفکرات باید به قانون احترام بگذارند، بویژه مسئولان و بطور خاص مسئولان اجرای قانون اساسی نباید به نام فرجناحی بودن و انسجام، به شورت جناحی و در جهت دوقطبی سازی اقدام کنند.

ایشان همچنین بر ضروری بودن اجرای احکام قضایی تاکید و اظهار کردند: نتیجه تمام زحمات و تلاش های شبانه روزی ضابطان قضایی و قضات دادسرا، دادگاه ها و دیوان عالی کشور در اجرای احکام متبلور می شود و اگر این احکام به موقع اجرا نشود، آثار همه این زحمات از بین می رود. بر همین اساس از همه همکاران خود بویژه در دوایر اجرای احکام حقوقی، کیفری و … می خواهم که همت مضاعفی برای اجرای بدون تاخیر احکام قطعی به خرج دهند و اگر هم موانع برای اجرا وجود دارد، در صدد رفع موانع برآیند.

مطالب پربازدید

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا