مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

بارش های سیل آسا در شمال غرب کشور شروع شده و در حال پیشروی به سایر مناطق کشور است / مردم باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند

مطالب پربازدید

سیلاببنا بر گزارش اصغری (کارشناس هواشناسی): تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد از سمت شمال غرب (آذربایجان غربی و شرقی و کردستان) ابر‌های باران زا ظاهر شده اند و در بسیاری از مناطق بارش‌ها شروع شده است و هرچه زمان جلوتر می‌رود این ابر‌ها وسعت بیشتری را پیدا می کنند.

وی همچنین گفت: از روز یکشنبه مردم در کردستان، همدان، زنجان، استان مرکزی، کرمانشاه، قزوین، چهار محال و بختیاری، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، سواحل دریای خزر، قم، اصفهان، البرز، خوزستان و تهران منتظر بارش باشند و به طور کلی سرتاسر نیمه غربی را این شرایط جوی در بر می‌گیرد و احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس بسیار زیاد است.

این شرایط را با ۲۴ ساعت تاخیر (دوشنبه) در بخش‌های مرکزی‌تر مانند شرق اصفهان خواهیم داشت.

وی گفت: احتمال تگرگ و صاعقه هم وجود دارد. کسانی که در فضای باز رفت و آمد می‌کنند باید مراقب باشند و در تهران هم امشب هوا ابری و بارانی خواهد بود و در ادامه کاهش دما هم خواهیم داشت.

مطالب پربازدید

وی گفت: فقط بخشی از کشور که یکشنبه و دوشنبه بارندگی نخواهد داشت منتها الیه جنوب شرق است، یعنی بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

سه‌شنبه شاخه اصلی موج ایران را جاروب می‌کند و خارج می‌شود، اما با وجود رطوبتی که در منطقه است باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق در ساعات بعد از ظهر باشیم.

وی گفت: در روز طبیعت هم مطابق با سال‌های گذشته در ساعات بعدازظهر باید منتظر بارندگی باشیم. مردم باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند که برای‌شان مشکلی ایجاد نشود.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا