مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

بالن مخابراتی در مرز مهران اینترنت ۴G به زائران می‌دهد

مطالب پربازدید

بالن مخابراتی در مرز مهرانرئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: سامانه بالن مخابراتی «بام ۲ » برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شد که اینترنت ۴G در محدوده ۱۰ کیلومتر، ارائه می دهد.

حسین صمیمی افزود: پس از بهره‌برداری موفقیت آمیز از سامانه بالن «بام ۱ »، در مراسم اربعین سال گذشته و متعاقب آن در کمک رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله غرب کشور، طراحی و ساخت سامانه سکوی هوایی ارتقاء یافته، با عنوان «بام ۲»، در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد که اکنون آماده بهره‌برداری است و برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در سال‌جاری در مرز مهران مستقر خواهد شد.

 سامانه بهبود یافته بالن «بام۱ » نیز در مرز خسروی مستقر می‌شود و خدمات اینترنتی به زائران در مراسم اربعین حسینی ارائه می‌دهد.

سامانه مخابراتی بالن «بام ۱ » که امسال در مرز خسروی مستقر می‌شود، نسبت به سال قبل، به جهت محموله آن تغییر کرده و خود بالن و سکوی آن هم بهبود اساسی یافته است تا بتواند خدمات بهتری را ارائه دهد.

مطالب پربازدید

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه مطابق توافقات انجام شده، تولید سامانه‌های دیگری از بالن مخابراتی «بام ۲» برای استفاده در سایر استان‌های کشور در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد، گفت: این پروژه به دستور وزیر ارتباطات، به منظور تجهیز کلیه استان‌های کشور به سامانه بالن مخابراتی تعریف شده و کاربرد اصلی آن برقراری ارتباطات ضروری برای نیروهای امدادی و ارتباطات عمومی برای آسیب‌دیدگان و مردم عادی، در شرایط بحرانی، مانند وقوع بلایای طبیعی است.

صمیمی در خصوص مشخصات سامانه بالن مخابراتی «بام ۲» گفت: سامانه جدید بر مبنای فناوری روزآمد و با حداکثر کارآیی در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران طراحی شده و قادر به حمل محموله‌هایی با وزن ۳۰۰ کیلوگرم است که نسبت به «بام ۱»، ۶ برابر افزایش یافته است. سهولت عملکردی «بام ۲» نیز، به سبب تغییرات ایجاد شده در سکوی پرواز و سامانه کنترل و اویونیک، بسیار بیشتر شده است. به دلیل ایجاد ظرفیت مناسب، این سامانه قادر به حمل و به کارگیری محموله‌های مختلف به‌صورت همزمان خواهد بود.

در محموله در نظر گرفته شده برای سامانه «بام ۲» از فناوری ۴G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می شود. بنابراین، ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود ۱ کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

به گفته رئیس پژوهشگاه فضایی ایران، قابلیت سامانه برای استقرار در کوتاهترین زمان و کار در شرایط سخت، استقلال از زیرساخت‌های شهری و عدم نیاز به پشتیبانی دیگر گروه‌ها، از دیگر ویژگی طراحی سامانه جدید، با توجه به کاربرد سامانه برای شرایط بحران است؛ به طوری‌که این سامانه می‌تواند ظرف ۲ ساعت از زمان حضور در محل، بدون نیاز به پشتیبانی خاص، آماده خدمات‌رسانی به کاربران شود.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا