مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

دادرسی عادلانه و منصفانه و به موقع باید در مورد همه پرونده ها انجام شود

مطالب پربازدید

دادرسی عادلانه و منصفانه و به موقع باید در مورد همه پرونده ها انجام شودرئیس قوه قضاییه با استقبال هر چه بیشتر و بهتر و تشویق گزارشگران فساد، گفت: ما اعتقاد داریم که اصلا با هیچ پرونده ای نباید با مسامحه برخورد شود و در مورد همه پرونده ها باید در موقع خود دادرسی عادلانه و منصفانه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون خوبی است و باید به آن عمل شود، نه فقط تخلفات افراد ضعیف مورد توجه قرار گیرد بلکه قانون به صورت جامع اجرا شود.این قانون باید به صورت جامع نسبت به همه کسانی که تخلف می کنند اجرا شود و نه فقط نسبت به افرادی که در سطوح پایین یک اداره و سازمان هستند.

ایشان همچنین گفتند: زمانی که فساد و تخلفی کشف می شود، پرسیده می شود که چه زمانی این تخلف شکل گرفته، می گویند چند سال قبل، اما دستگاه های نظارتی درون سازمانی و چشمان تیزبین مدیران کجا بودند که این فساد و کجی را ندیدند تا در یک مجموعه و سازمان به یک غده سرطانی تیدیل شود.

ایشان افزدند: امروز اگر ما بخواهیم در جامعه عدالت را به معنای اجرای قانون تعریف کنیم، اولین ضامن اجرای قانون خود اشخاص هستند. تمام افراد در جامعه ضامن اجرای قانون هستند. باید هر شخصی و هر فردی، هر ماموری در خلوت و جلوت، در آشکار و پنهان خود را موظف به رعایت قانون بداند.

مطالب پربازدید

دومین ضمانت اجرای قانون و عدالت در جامعه گسترش نظارت های مردمی از جمله امر به معروف و نهی از منکر است. به تعبیر امیرالمومنین رمز اصلاح جامعه، احساس مسئولیت مردم نسبت به گسترش خوبی ها است. دستگاه های کشور باید از انتقادات مردم، انتقادات رسانه ها، انتقادات دلسوزان و انتقادات مصلحان استقبال کنند. باید از گزارشگران فساد استقبال شود و مورد تشویق قرار گیرند.

در روایات بزرگترین گناه، کوچک شمردن گناه است و لذا فساد کم هم نباید تحمل شود تا به یک مسئله بزرگ تبدیل گردد. در این شرایط باید تلاش کرد که با همه ابزار ماشینی و الکترونیکی که وجود دارد، نظارت الکترونیک فعال شود. ما اعتقاد داریم که اصلا با هیچ پرونده ای نباید با مسامحه برخورد شود و در مورد همه پرونده ها باید در موقع خود دادرسی عادلانه و منصفانه انجام شود. ما معتقدیم در این میان باید طرحی نو درانداخت.

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا