مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

در سال 98 کدام خودروها مشمول معاینه فنی هستند؟

مطالب پربازدید

سید نواب حسینی منشسید نواب حسینی منش (مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران) در نشستی که با خبرنگاران داشت گفت: در سال آینده تمام خودرو‌های تولیدی سال ۹۳ و ماقبل آن و خودرو‌های وارداتی از سال ۲۰۱۴ و ماقبل آن مشمول معاینه فنی می‌شوند و در صورت نداشتن معاینه فنی مشمول جریمه خواهند شد و فقط دو هفته مهلت دارند تا معاینه فنی دریافت کنند. ضمنا برچسب معاینه فنی حذف شده و تمامی اطلاعات در این حوزه در پلاک خودرو‌ها ثبت می‌شود.

وی همچنین گفت: خودرو‌های عمومی تولید سال ۹۶ و ماقبل آن مشمول معاینه فنی می‌شوند.

متأسفانه جان شهروندان برای خودروساز‌های داخلی اهمیتی ندارد و این موضوع در سال‌های اخیر کاملا روشن و شفاف است، چرا که ماهیت شرکت‌های خودروسازی سوددهی است و خودروسازان هیچ وقت دلشان برای مردم نسوخته و نخواهد سوخت.

در اول فروردین و همچنین سیزدهم فروردین مراکز معاینه فنی تعطیل هستند و تا ۲۹ اسفند ماه این مراکز آماده خدمت رسانی هستند. از همه هموطنانی که از شهر‌ها و استان‌های مختلف به تهران سفر می‌کنند درخواست می‌شود که نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند، چرا که در غیر این صورت آن‌ها نیز مورد جریمه قرار خواهند گرفت. ضمن اینکه همه مراکز کشور به صورت یکپارچه به سامانه سیمفا متصل خواهند شد.

مطالب پربازدید

گفتنی است که جریمه فقدان معاینه فنی برای هر خودرو ۵۰ هزار تومان است که با جریمه شدن ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در تهران، درآمدی حدود ۱۸۰ میلیارد تومان نصیب دولت شده است.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا