مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

روشی ساده برای نماندن در صف طولانی معاینه فنی و مقابله با جریمه روزانه ۵۰ هزار تومانی

مطالب پربازدید

معاینه فنی خودرومرحله دوم طرح کاهش (LEZ) از اواسط آبان ماه به صورت ۲۴ ساعته اجرا می‌شود و خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی باشند، ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

خودروها پس از طی کردن دوره پنج ساله (گذشت 5 سال از تاریخ تولید خودرو) نیازمند اخذ معاینه فنی هستند، در حال حاضر فاز نخست طرح کاهش در محدوده طرح ترافیک و محدوده زوج و فرد در ساعات اعمال این طرح در حال اجراست و مقرر شده بود که از ابتدای آبان 97، فاز دوم این طرح اجرایی شود، البته این طرح دو هفته به تعویق افتاد.

در هفته‌های اخیر با اجرایی شدن طرح کاهش آن هم با محوریت معاینه فنی، شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز معاینه فنی هستیم، چرا که بر اساس این طرح، مقرر شده است خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران  در طول ٢٤ ساعت از طریق دوربین‌های ثبت تخلف مورد اعمال قانون قرار گیرند و جریمه 50 هزار تومانی در انتظار آن‌ها باشد.

لازم است شهرداری تهران اطلاع‌رسانی بیشتری را در رابطه با نوبت‌دهی اینترنتی به مراجعه‌کنندگان انجام دهد، چراکه با نوبت‌دهی اینترنتی امکان ساماندهی زمان مراجعه‌کنندگان و کاهش طول صف فراهم می‌شود.

مطالب پربازدید

مشکلات مراکز معاینه فنی، از نوبت دهی اینترنتی تا متصدیان سیستم دوگانه سوز

با توجه به افزایش تعداد مراجعات، برخی از شهروندان تلاش می‌کنند تاریخ مراجعه خود را در سامانه اينترنتی همان روز یا فردای آن روز انتخاب کنند که این اقدام باعث شلوغی این مراکز می‌شود.

برای کاهش ازدحام در مراکز، طی اطلاع رسانی به شهروندان اعلام شده که برای مراجعه روزهای بعدی را رزرو کنند تا مشکل محدودیت حل شود.

به غیر از یک مرکز، تمامی مراکز دارای چندین درب مجزا هستند و شهروندان می‌توانند بر اساس ساعت رزرو به درب مورد نظر مراجعه کنند؛ همچنین به شهروندان توصیه می‌شود رأس ساعت اعلام شده در مراکز حضور داشته باشند.

منبع:yjc 

 

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا