مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

سردار کمالی: غایبان سربازی بهتر است خود را معرفی کنند

مطالب پربازدید

سردار کمالیسردار موسی کمالی (رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح) گفت: پرونده قانون جریمه مشمولان غایب بسته شده است و به تاریخ پیوسته است و کسی دیگر منتظر این اجرای این قانون نباشد. تنها افرادی که تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری ثبت‌نام کرده‌اند باید اقساطشان را طبق برنامه واریز کنند.

برای سربازان غایب سه قانون در نظر گرفته شده‌است. اولین موضوع بحث محرومیت‌های اجتماعی است که در ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی پیش‌بینی شده است. ممنوعیت استخدام، ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت ادامه تحصیل، ممنوعیت دریافت وام، ممنوعیت ثبت شرکت و … از جمله موارد این قانون است.

دستگیری مشمولان غایب براساس ماده ۵۸ مکرر صورت می‌گیرد و این مورد نیز جزیی از برنامه‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است. همچنین براساس ماده ۶۳ مکرر افراد و کارفرمایانی که از مشمولان غایب به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند نیز براساس این قانون ملزم به پرداخت جریمه هستند. این واحدهای صنفی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و براساس قانون برای بکارگیری یک سرباز ۱۰ میلیون تومان و بکارگیری تعداد بیشتر نیز باید هزینه ۳ سرباز که شامل ۳۰ میلیون تومان است را بپردازند.

وی همچنین گفت: غایبان باید خود را معرفی کنند و راهی جز این ندارند. متولدین سال ۵۵ به بعد سرباز محسوب می‌شوند، امسال نیز متولدین سال ۸۰ نیز جزء مشمولان محسوب می‌شوند بنابراین در این بازه زمانی ۳۵ ساله در حدود بیش از ۲ میلیون مشمول غایب داریم.

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا