مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

صادقی: 25 تیرماه مقابل سازمان تامین اجتماعی حلقه انسانی تشکیل می‌دهیم

مطالب پربازدید

25 تیرماه روز تشکیل حلقه انسانی در مقابل سازمان تامین اجتماعیرئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تامین اجتماعی موتور توسعه است اما مغرضان می‌خواهند که موتور توسعه از حرکت بایستد.

حسن صادقی در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در محل سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روز 25 تیر ماه روز تامین اجتماعی است و ما مانند سال گذشته با برگزاری گردهمایی و تشکیل حلقه انسانی مقابل تامین اجتماعی پاس می‌داریم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همچنین گفت: امروز زنجیری را به پای سازمان تامین اجتماعی انداخته‌اند تا موتور حرکت آن را متوقف کنند. ما باید به گونه‌ای تحرک داشته باشیم که آنها را به عقب‌نشینی وادار کنیم از این رو روز 25 تیر ماه بهترین روز برای نشان دادن قدرت ما و تشکیل حلقه انسانی مقابل تامین اجتماعی است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه با اشاره به خروج کارگاه‌های زیر 10 نفر از شمول قوانین کار و تامین اجتماعی گفت: همین حالا در خیابان جمهوری که نزدیک محل کار سران نظام است، کارگرانی وجود دارند که با ماهی 5 00 یا 600 هزار تومان در خیاطی‌ها کار می‌کنند آن هم بدون اینکه بیمه شوند یا از هیچ حمایت دیگری برخوردار باشند.

مطالب پربازدید

کار شایسته حکم می‌کند که به کارگر حداقل حقوق پرداخت شود، کرامت انسانی داشته باشد، شأن بشر بودنش رعایت شود، آزادی انتخاب شغل داشته باشد و تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی باشد اما امروز کدامیک از این مؤلفه‌ها رعایت می‌شود.

اگر ساختار تامین اجتماعی عادلانه شود اجازه نخواهیم داد که در مجلس قوانینی که بار مالی بیشتری بر دوش سازمان تامین اجتماعی می‌گذارند، تصویب شود. هم‌اکنون 27 قانون مختلف تصویب شده که بر مبنای آنها مثلا طلاب، مداحان، خادمین مساجد، قالی‌بافان، باربران و غیره بر سر سفره کارگران در سازمان تامین اجتماعی نشسته‌اند و از خدمات آن به اشکال مختلف بهره می‌برند، بدون اینکه دولت از بابت آن حق بیمه‌ای را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. در نتیجه بار تعهدات دولت از بابت این مهمانان ناخوانده به سازمان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد. این قوانین را اصلاح‌طلبان در مجلس تصویب کردند و اصولگراها هم که از این بابت خوشحال شده بودند برایشان کف زدند. آنها حاضر نشدند این سینه پرشیر را (سازمان تامین اجتماعی) رها کنند چراکه مزه این شیر به دهانشان شیرینی می‌کند.

پس از انقلاب، سازمان بیمه اجتماعی کارگران به سازمان تامین اجتماعی ایران تبدیل شد و اگر امروز می‌بینید که از طلاب و مداحان بر سر سفره سازمان تامین اجتماعی نشسته‌اند به همین خاطر است. اصل 29 قانون اساسی چنین اجازه‌ای را داد که سازمانی که متعلق به کارگران است برای آحاد ملت تعریف شود. همین حالا هم سازمان تامین اجتماعی در به در به دنبال بیمه‌ شده جدید است تا بتواند منابع لازم را برای پرداخت تعهداتش فراهم کند. سازمان تامین اجتماعی ماهی 6 هزار و 700 میلیارد تومان تعهدات نقدی دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به ماده 17 قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی گفت: ماده 10 آتشی می‌شود بر جان سازمان تامین اجتماعی و راه خاموش کردن این آتش اصلاح ماده 17 است. اگر این اصلاحات اجرایی نشوند سال 1400 برای سازمان تامین اجتماعی فاجعه‌بار خواهد بود. از این رو از تمام شما می‌خواهم که با نمایندگان شهرهای‌تان مذاکره کنید و از آنها بخواهید که طرح ما را در این مورد امضا کنند. در ضمن روز 25 تیر ماه روزی خواهد بود که ما در مورد این خواسته برحق خود در خیابان فریاد خواهیم کشید و 25 تیری را خلق می‌کنیم که هیچ‌کس تا به حال آن را ندیده است. ما بر سرنا و طبل همسان‌سازی خواهیم کوبید و دمید.

وی با بیان اینکه بین خانواده دولت و خانواده کارگران بازنشسته تبعیض وجود دارد، گفت: اگر دولت به خانواده خود می‌رسد ما خوشحال می‌شویم اما دولت زمانی که می‌خواهد از حق خانواده کارگران و بازنشستگان دچار سکته و لکنت زبان می‌شود.

مطالب پربازدید

منبع: ایلنا

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا