مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

میزگرد «رسانه‌های مکتوب و مجازی در گذر ۴۰ سال انقلاب اسلامی» برگزار شد

مطالب پربازدید

علی متقیاندر میزگرد «رسانه‌های مکتوب و مجازی در گذر ۴۰ سال انقلاب اسلامی» پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این میز گرد علی متقیان (مدیر عامل ایسنا)گفت: اگر درباره رسانه بخواهیم صحبت کنیم، حضرت زهرا (س) خودشان در شرایط و زمان‌های مختلف یک رسانه بودند. زمانی که حضرت زهرا (س) همسر امام علی (ع) شد بهترین همسر و بهترین مادر بود، همچنین زمانی که از ولایت همسرش دفاع می‌کرد بهترین مبلغ ولایت بود. وصیت ایشان برای پنهان ماندن مزارش نیز بزرگ‌ترین رسانه است؛ چراکه هنوز این سوال باقی‌مانده است که چرا مزار این حضرت مشخص نیست.

وی  در مورد تاریخچه تأسیس خبرگزاری‌ها در ایران نیز بیان کرد: قدیمی‌ترین خبرگزاری کشور خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) است که در سال ۱۳۱۳ زمان پهلوی اول با نام آژانس پارس تأسیس شد، درواقع این خبرگزاری رهاورد سفر اول پهلوی به ترکیه بود که شش سال تحت نظر وزارت خارجه فعالیت می‌کرد. دومین خبرگزاری ایران در سال ۱۳۵۰ توسط تلویزیون با نام واحد مرکزی خبر تأسیس شد که امروز به نام خبرگزاری صداوسیما فعال است.

وی با اشاره به شکل‌گیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد: در سال ۱۳۷۸ جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها نقش عمده‌ای داشت و در فعالیت‌های فرهنگی مورد علاقه دانشجویان ورود پیدا می‌کرد، طی طرحی تصمیم بر این شد که جهاد دانشگاهی دانشجویان را از پشت میز درس و دانشگاه به اجتماع بکشاند.

مطالب پربازدید

متقیان همچنین از ایسنا به‌عنوان اولین خبرگزاری دیجیتال با هدف آشنایی دانشجویان با مسائل اجتماعی یاد کرد و گفت: ایسنا سال ۷۸ کار خود را آغاز کرد و گزارشی به مقام معظم رهبری ارسال شد، ایشان پیامی با مضمون «اخبار خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید، ان‌شاءلله موفق باشید» برای ایسنا ارسال کردند و اولین خبرگزاری دیجیتال کار خود را آغاز کرد.

بعد از تأسیس ایسنا در ۱۶ آذر سال ۱۳۷۸، خبر آزاد شد و بدون پول برای همه در دسترس بود، ایسنا یک‌ساله ره صدساله را طی کرد و سال بعد از تأسیس نیز عکس‌ها را به‌صورت رایگان منتشر کرد.

وی همچنین در طی سخنانش به دانشجویان توصیه کرد: از دانشجویان علاقه‌مند خواهش می‌کنیم که توجه کنند اطلاع پیدا کردن از یک خبر، خوب است اما جست‌وجوی خبر درست کار شماست، ما می‌گفتیم هر دانشجو یک خبرنگار است اما در کنار اینکه باید خبرنگار باشد یک ناظر به فعالیت‌ها نیز هست. دانشجو باید آزاده، فریادگر و معترض به آنچه خلاف می‌بینید باشد و از امکانات دانشگاه در جهت کمک به محرومان تلاش کند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا