مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

نامه انجمن حمایت از حقوق کودکان به روحانی به دنبال فوت ۴ دانش‌آموز

مطالب پربازدید

آتش سوزی مدرسه اسوه زاهداندر بخشی از این نامه آمده است:

“ریاست محترم قوه مجریه، مستحضر باشید آنچه امروز کودکان مان را تهدید می کند بی توجهی مسولین نسبت به حقوق آنان است، این در حالی است که دولت حسب اصول متعدد قانون عالی اساسی از جمله اصول سوم ، بیست و نهم،سی ام و یکصد و بیست و یکم نسبت به چنین فجایعی دارای مسولیت مطلق است.

لذا پیش از آنکه سهم هر یک از مدیران میانی را در میزان تقصیر نسبت به وقوع آتش سوزی در مدارس محاسبه کنیم، نقش دولت و مدیران عالی را در توجه به ایمن سازی مدارس حسب بودجه سالانه بایست به چالش کشید، افزون بر آن نقش مراجع نظارتی بر اجرای مقررات و دستوالعمل هایی چون دستورالعمل راه اندازی، تعمیر و نگهداری تاسیسات گرمایشی مدارس نیز شایان توجه بوده و قابل اغماض نیست.

از این رو انجمن حمایت از حقوق کودکان بعنوان سازمانی مردم نهاد و دیده‌بان حقوق کودک توجه سیاست گذاران و برنامه‌ریزان را به خوانش و اجرای صحیح قوانین و مقررات و نیز توجه مراجع نظارتی را بر نظارت به حسن اجرای قوانین جلب می دارد. مقام عالی محترم پاسدار قانون اساسی، آیا سهم کودکان این سرزمین از منابع و ثروت‌های خدادادی موجود، تامین و تجهیز حداقلی امکانات محیط های آموزشی نیست؟، امید که با اتخاذ تدابیر شایسته نه تنها مانع از وقوع چنین اتفاقاتی گردید، بلکه پاسخ درخوری نیز به پرسش ها و مطالبات بحق جامعه به ویژه کودکان معصوم ارائه فرمایید.”

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا