مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

نوبخت: استان‌ها افراد مستحق یارانه‌بگیر را شناسایی کنند

مطالب پربازدید

نوبخت: برای اینکه تخصیص یارانه‌ها واقع بینانه باشد، تخصیص آن را به استان ها واگذار کردیم

نوبختمحمد باقر نوبخت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع یارانه‌ها در بودجه سال 1398 گفت: در خصوص یارانه تقریبا 142 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است و مشابه سال‌های گذشته برای هر نفر45 هزار و 500 تومان در نظر گرفته شده است. اما قانونگذار تعریف کرده است افرادی که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند از آن استفاده کنند.

بنابراین برای اینکه تخصیص یارانه‌ها واقع بینانه باشد، تخصیص آن را به استان‌ها واگذار کردیم چون سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه برای اینکه بتوانند افراد مستحق را در میان 81 میلیون ایرانی شناسایی کنند با دشواری روبه‌رو بودند و قرار شد تا این موضوع به استان‌ها واگذار شود تا در چارچوب آیین نامه اجرایی آن را عملیاتی کنند.

این شناسایی براساس ضابطه خواهد بود تا افراد مستحق نگهداری شوند همچنین افراد غیرمستحق نیز مطمئن باشند که این مبالغ صرفه‌جویی شده در خود آن استان و در مواردی مانند راه و جاده به کار گرفته می‌شود و تلاش می‌کنیم سلیقه‌ای عمل نشود.

مطالب پربازدید

نوبخت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان گفت: ما در این مورد هیچ تمایزی قائل نشده‌ایم و متوسط افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان 20 درصد در نظر گرفته شده است و حتی ما در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا همسان سازی حقوق بازنشستگان صورت بگیرد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا