مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری می شوند

مطالب پربازدید

سیل شیرازمحمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور که امروز به ریاست رئیس جمهور برگزار شد گفت : مجموعه معاونت ها ، سازمان ها ، صندوق ها ، بانک ها و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آماده باش کامل برای کمک رسانی به سیل زدگان هستند.

وی همچنین گفت: خدمت رسانی به مددجویان بهزیستی یک اولویت مهم بوده است و در همین راستا تأمین مواد غذایی مورد نیاز مددجویان، بازدید از منازل مسکونی جامعه هدف و تأمین مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی افراد نیازمند توسط سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

خوابگاه‌ها و اماکن سازمانهای تابعه به منظور اسکان آسیب دیدگان در اختیار آنها قرار گرفته است. علاوه براین اکیپهای خدمات فنی برای ترمیم و تعمیر خرابی‌ها، اکیپ‌های تعمیرات خودرویی، تأسیسات بهداشتی، جوشکار، و برق کار ساختمان توسط سازمان فنی و حرفه‌ای در مناطق آسیب دیده از سیل سازماندهی شده است.

توزیع اقلام ضروری و بسته‌های غذایی و کمک‌های اضطراری و تأمین نیازهای اولیه برای حادثه دیدگان مانند وعده‌های غذای گرم، شیر خشک، محصولات لبنی پگاه، وسایل گرمایشی و چکمه از دیگر اقدامات این وزارتخانه برای کمک به سیل زدگان بوده است.

مطالب پربازدید

در زمینه مالی، با کمک صندوق ضمانت سرمایه گذاری و بانک توسعه تعاون و بانک رفاه تسهیلات هدفمند برای تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی آسیب دیده در نظر گرفته شده است. در همین راستا 3500 فقره وام قرض الحسنه فوری به آسیب دیدگان سیل در استان‌های مازندران و گلستان تخصیص یافته است و خسارت دیدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز وام بلاعوض دریافت می‌کنند.

شریعتمداری همچنین یادآور شد: علاوه بر اینها مقرر شده کارگرانی که به دلیل سیل بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری قرار گیرند. همچنین بنگاه‌های اقتصادی حادثه دیده نیز برای بازسازی و راه‌اندازی مجدد مورد حمایت و اعطا تسهیلات قرار خواهند گرفت.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا