مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کارگران و کشاورزان بدون بیمه همچنان وضعیت نامشخصی دارند

مطالب پربازدید

کارگران ساختمانیاخیرا روسای وزارت کار برای جبران بخشی از خسارات سیل به کارگران و کشاورزان، اعلام کردند به کارگرانی که حداقل ۶ ماه سابقه بیمه پردازی دارند بیمه بیکاری پرداخت می شود. این موضوع در حالی است که کارگران و کشاورزانی که به دلیل دور زدن قانون کار از طرف کارفرمایان، بیمه نیستند همچنان وضعیت نامشخصی دارند.

آیا حمایت از کارگران و کشاورزانی که به دلیل بی مدیریتی بعضی مسئولان نظام در سیل آسیب دیده‌اند و گناهشان بی عدالتی و سودجویی کارفرمایان است، یک وظیفه حاکمیتی نیست؟

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، پیری، از کار افتادگی، بی‌سرپرستی، در راه‌ماندگی، حوادث و سوانح، نیاز به خدمات بهداشتی‌درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و غیره، حقی است همگانی. دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی را برای یکایک افراد کشور تأمین کند.

همچنین در قانون بیمه بیکاری آمده است: افرادی می‌توانند از صندوق بیمه بیکاری استفاده کنند که حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند. ضمنا کارگرانی که دچار حوادث غیرمترقبه می شوند نیز می‌تواند از بیمه بیکاری استفاده کنند، به صورت غیرارادی کارشان را از دست داده‌اند.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا