مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار جامعه

کوتاهی دولت در صدور کارت خرید سبد کالا برای کارگران

مطالب پربازدید

کوتاهی دولت در صدور کارت خرید سبد کالا برای کارگرانتوزیع بسته حمایتی برای جبران بخشی از مایحتاج و کالاهای اساسی خانوارها، از بیستم آبان‌ماه 97 در دستور کار دولت قرار گرفت که در قالب این طرح، گروه های مشمول در نوبت های مختلف، از این طرح بهره‌مند می شوند.

ارزش بسته حمایتی دولت بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است که به تناسب تعداد اعضای خانوار، مبلغ واریزی متغیر خواهد بود. بر اساس آنچه که پیش از این اعلام شده بود، مبلغ بسته حمایتی به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز می شود.

در مرحله اول اجرای این طرح، بسته حمایتی مشمول مددجویان نهادهای حمایتی شد؛ در مرحله دوم بازنشستگان کشوری، لشگری و صندوق فولاد و در مرحله سوم نیز کارمندان دولت با درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه در نوبت دریافت مبلغ بسته حمایتی دولت قرار گرفتند؛ اما کارگران، رانندگان و بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی، در نوبت چهارم دریافت بسته حمایتی قرار دارند که هنوز مبلغ بسته حمایتی آنها واریز نشده است.

با توجه به اینکه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت هزینه بسته حمایتی، طبق قانون به معاونت رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شده است، پیگیری های متعدد انجام شده در خصوص زمان آغاز توزیع بسته حمایتی این گروه از جامعه بی‌نتیجه ماند و ظاهرا مسئولان معاونت رفاهی در این خصوص سکوت کردند. کوتاهی دولت در صدور کارت خرید کالای کارگران باید پیگیری و جبران مافات شود.

مطالب پربازدید

اما آخرین گروهی که مشمول بسته حمایتی می شوند، افرادی هستند که درآمد آنها زیر سه میلیون تومان در ماه است و در هیچ یک از گروه کارگران، کارمندان، بازنشستگان و نهادهای حمایتی قرار ندارند. این افراد عمدتا روستاییان و ساکنان حاشیه نشین شهری هستند و افراد فاقد انواع بیمه های اجتماعی هستند که بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی شدند.

کوتاهی در توزیع سبد کالای کارگران

علیرضا محجوب (نماینده مردم تهران)، در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس بودجه سال 98 کارگران باید در پنج نوبت سبد کالا دریافت کنند که تا کنون این اتفاق نیفتاده است و امیدواریم در نیمه دوم سال 98 نه تنها کوتاهی دولت در صدور کارت خرید کالای کارگران را شاهد نباشیم بلکه به سرعت توزیع آن را شاهد باشیم.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا