مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

ترامپ دستور تحقیقات از گوگل و فیس بوک را صادر کرد

مطالب پربازدید

ترامپ دستور تحقیقات از گوگل و فیس بوک را صادر کرد

کاخ سفید پیش نویس یک فرمان اجرایی را تهیه کرده که بر مبنای دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به منظور تحقیقات ضدانحصار از گوگل و فیس بوک آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، در فرمان اجرایی یادشده گوگل و فیس بوک به غرض ورزی سیاسی و عدم رعایت بی طرفی در فعالیت هایشان هم متهم شده اند.

در بخشی از این پیش نویس با اشاره به استفاده گسترده افراد و سازمان ها از خدمات جستجوی اینترنتی، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم های آنلاین برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر برای تصمیم گیری، خرید، رای دهی و .. تصریح شده است: این سایت ها نقش حیاتی در جامعه آمریکا ایفا می کنند و ضروری است که از شهروندان این کشور در برابر اقدامات ضدرقابتی ناشی از تسلط پلتفرم های آنلاین حفاظت شود.

مطالب پربازدید

در ادامه این متن آمده است: رقابت جدی در اکوسیستم آنلاین برای تضمین مسئولیت پذیری این پلتفرم ها ضروری است و این امر به پیشبرد اقتصاد و فرایندهای دموکراتیک کمک می کند. لذا باید رقابت در فضای آنلاین افزایش یابد تا هیچ پلتفرم آنلاینی نتواند قدرت خود در بازار را به گونه ای اعمال کند که از طریق تعصب ورزی و نقض بی طرفی به مشتریان آسیب برسد.

در صورت عملیاتی شدن این دستور، سازمان های مسئول باید ظرف مدت ۳۰ روز گزارش خود را در مورد میزان رعایت بی طرفی و نحوه رعایت قوانین ضدانحصار توسط گوگل و فیس بوک و دیگر پلتفرم های بزرگ اینترنتی را به رئیس جمهور آمریکا تقدیم کنند. ترامپ پیش از این بارها فیس بوک و گوگل را به غرض ورزی سیاسی و ضدیت با خود متهم کرده بود و حالا قصد دارد این دو شرکت را به طور جدی تحت فشار قرار دهد.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا