مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مکانهای تفریحی ایران

مار سرخ، دیوار چین ایرانی را هم در گرگان ببینید و لذت ببرید

مطالب پربازدید

دیوار چین، ایرانی در گرگان

بد نیست بدانید که مار سرخ، نام دیوار بزرگی در ایران و در شهر گرگان است که بعد از دیوار بزرگ چین، طولانی ترین دیوار در قاره آسیاست.

این دیوار بزرگ در استان گلستان واقع است. طول این اثر باستانی ایرانی (مار سرخ)، 200 کیلومتر است که بعد از دیوار بزرگ چین که 6000 کیلومتر طول دارد، بزرگترین و طویل ترین دیوار در قاره آسیا محسوب می شود. امتداد این دیوار از ساحل دریای خزر در شمال گمیشان شروع شده و تا نزدیکی های پارک ملی گلستان در شهرستان کلاله ادامه دارد.مار سرخ، دیوار چین ایرانی را هم در گرگان ببینید

وجه تسمیه دیوار ایرانی

وجه تسمیه و علت نامگذاری این دیوار به نام “مار سرخ” به این علت بوده است که، در قسمت میانی دیوار از آجر گلی سرخ استفاده شده و برای جلوگیری از حمله و نفوذ دشمنان به کشور ساخته شده است. باستان شناسان و محققان قدمت این اثر باستانی را به دوره ساسانی منتسب می کنند. از آنجا که ساسانیان با امپراطوری روم شرقی در جنگ بودند، و از طرف شمال ایران نیز از طرف اقوام شمالی و هون ها تهدید می شدند، این دیوار برای جلوگیری از نفوذ و حمله انها احداث شد.

برای اولین بار آقای اشمیت (خبرنگار آمریکایی)، که از مناطق باستانی ایران عکس می گرفت در سال 1316 این دیوار را در حین پرواز با هواپیما دید و از آن عکس گرفت.

مطالب پربازدید

اوایل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به این منطقه باستانی و گردشگری است. برای سفر به این منطقه، اگر دوست دارید با ماشین شخصی بروید باید ابتدا سفرتان را از تهران شروع کنید و به طرف شهرهای فیروزکوه، ساری، گرگان، آزادشهر، مینودشت و در نهایت به کلاله بروید. اگر هم دوست درید با وسایل نقلیه عمومس به این سفر بروید، بد نیست بدانید که هر روز اتوبوس از تهران به سمت کلاله، آزادشهر، گرگان و گنبدکاووس سرویس می دهند که می توانید از آنها استفاده کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا