مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
موبایل، لپ تاپ، تبلت

«حالت هواپیما» یا «Airplane Mode» چه کابردهایی دارد؟

مطالب پربازدید

حالت هواپیما در گوشی تلفنحالت پرواز، حالت هواپیما یا Airplane Mode، وضعیتی در گوشی‌های همراه است که سبب قطع شدن ارتباطات بی‌سیم شده و بیشتر در زمانی کاربرد دارد که شما سوار بر هواپیما و یا در مکانی که نباید فرکانسی وجود داشته باشد، هستید اما مجبور هستید از گوشی همراهتان استفاده کنید.

 

 

هنگامی که Airplane Mode را فعال می‌کنیم، تمام ارتباطات بی‌سیم (امواج مخابراتی، وای فای، بلوتوث، جی پی اس) متوقف و غیرفعال می‌شود و معمولاً آیکون هواپیما در نوار وضعیت یا در گوشه‌ و کنار صفحه نمایان می‌شود.

مطالب پربازدید

 

ارتباطات بی‌سیم، شامل موارد زیر است:

ارتباط Cellular یا ارتباط با دکل‌های مخابراتی تلفن همراه که برای دریافت و ارسال پیامک و تماس صوتی و همین‌طور اینترنت ضروری است.

Wi-Fi که برای اتصال به شبکه‌ی وای-فای، ایجاد هات‌اسپات، شبکه‌ی وای-فای، ارسال یا دریافت فایل و به اشتراک‌گذاری اینترنت سیم‌کارت کاربرد دارد.

بلوتوث که ارتباط بی‌سیمی با برد کوتاه‌تر است و برای گوش دادن به موسیقی توسط هندزفری و هدست بی‌سیم، کنترل کردن وسایل به صورت بی‌سیم و ارسال و دریافت فایل کاربرد دارد.

مطالب پربازدید

توجه کنید که GPS با ارتباط گوشی و ماهواره‌هایی که در اطراف زمین در گردش هستند، موقعیت گوشی و تبلت و … را تخمین می‌زند و نوعی ارتباط بی‌سیم است اما در برخی گوشی‌ها در حالت Airplane Mode غیرفعال می‌شود و در برخی دیگر، فعال باقی می‌ماند.

زمانی که حالت هواپیما فعال است، استفاده کردن از اغلب اپلیکیشن‌هایی که به اینترنت نیاز دارند، امکان‌پذیر است اما هیچ نوع بروزرسانی و دانلود محتوایی ممکن نیست. به عنوان مثال در اینستاگرام و تلگرام، هیچ پست و پیام جدیدی دریافت نمی‌شود و در اپ ایمیل، ایمیل جدیدی دریافت نمی‌شود. انجام بازی‌های آنلاین در بازی‌هایی که ابتدا اتصال به اینترنت را بررسی می‌کنند نیز غیرممکن می‌شود.

علت این است که در اغلب فرودگاه‌ها و در واقع هواپیماها، استفاده از وسایلی با ارتباط بی‌سیم ممنوع است. علت ممنوع بودن، امنیت پرواز است چرا که به نظر می‌رسد ارتباطات بی‌سیم روی هم اثر می‌گذارند و مشکل تداخل سیگنال به وجود می‌آید. با این همه شما در حالت هواپیما هنوز هم می‌توانید از گوشی استفاده کنید و نیازی به خاموش کردن دستگاه ندارید.

 

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا