مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اسرار خانه داری

روش سبز کردن و کاشت هسته نارنج / سبزه هسته نارنج برای سفره هفت سین عید

مطالب پربازدید

کاشت نهال نارنجبا سبز کردن و کاشت هسته هایی مثل پرتقال و لیمو و نارنج، به جای اینکه انواع حبوبات و بذر هایی مثل ماش، عدس، لوبیا، گندم و…را اصراف کنید ، می توانید نهال‌های کوچکی را سبز کرده و بکارید و بعد از اینکه در سفره هفت سین عید از آن استفاده کردید به باغچه منقل کنید و سالیان سال از محصول و سایه اش استفاده کنید.

در ادامه می توانید با روش سبز کردن و کاشت هسته نارنج آشنا شوید.

ابتدا هسته‌های نارنج را به مدت 1 روز در آب قرار دهید.بعد پوست روی هسته ها را طوری بکنید که به مغز هسته ها آسیبی نرسد. بعد از این کار 1 روز دیگر بگذارید هسته ها داخل آب بماند.

بعد از این مرحله هسته‌ها را از آب درآورده و داخل گلدان یا ظرفی که خاک سبک باغچه را در آن ریخته‌اید بکارید. البته گلدانی که هسته ها را داخل آن می‌کارید باید در انتهایش سوراخی برای خارج شدن آب داشته باشد تا آبیاری باعث پوسیدگی و فساد آن نگردد. روی هسته ها، یک لایه نازک خاک ریخته و با سنگ‌های ریز بپوشانید و با آب پاش یا اسپری آن را خیس کنید.

مطالب پربازدید

با اسپری یا آبپاش کوچک خاک را مرتب خیس کنید. تا دو روز روی گلدان را با پلاستیک بپوشانید و در جای آفتابگیر قرار دهید و چند بار آب بدهید. هسته ها بعد از 2 هفته تا 1 ماه شروع به زدن جوانه می کنند و به تدریج رشد کرده و به نهال تبدیل می شوند.

این نهال ها را تا 2 سال باید مواظبت و آبیاری کنید و سعی کنید مرطوب نگه دارید. بعد از آن می توانید به باغچه منتقل کنید.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا