مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار علمی و آموزشیاخبار کنکور و دانشگاه

تدوین ۲ سرفصل جدید درسی برای دانشجویان/ فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

مطالب پربازدید

سینایی گفت: ۲ عنوان درسی جدید برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور آشنایی بیشتر با بازار کار و کارآفرینی تدوین شده است.

 زمانی در ایران تنها یک دانشگاه وجود داشت و داوطلبان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی باید با عبور از هفت خوان رستم وارد آن دانشگاه شوند اما رفته رفته تعداد دانشگاه‌های کشور افزایش یافت و تنوع آن‌ها بیشتر شد؛ دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز آموزشی است که با اقبال گسترده داوطلبان رونق بسیاری پیدا کرده است و دانشجویانی با مهارت بالا را  تحویل جامعه  می‌دهد؛  دانشجویانی که برای نقش آفرینی، تربیت و روانه باز کار می‌شوند.

امروز کشورهای جهان به خوبی می‌دانند که کلید پیشرفت در دستان فارغ التحصیلانی است که با  دانش فنی و هنر خود کارها را پیش می‌برند؛ همه ما دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به عنوان دانشگاهی کارآفرین می‌شناسیم که دانش آموختگانی با دانش مهارتی بالا تربیت کرده است و به جامعه تحویل می‌دهد؛ کارآفرینانی که می‌توانند آینده کشور را تغییر دهند.

دانشجویانی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای درس می‌خوانند استادانی با دانش مهارتی  و هنری بالا هستند که سبب کارآفرینی و اشتغال در کشور می‌شوند.

مطالب پربازدید

دانشگاه فنی وحرفه ای

اما موضوع مورد اهمیت در تربیت دانشجویان مهارتی نحوه آموزش و سرفصل های درسی آنان است و در همین راستا عطاءالله سینایی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه برای کمک به دانشجویان خلاق سرفصل درسی جدید در دانشگاه تدوین شده است، اظهار کرد:‌ به طور مشخص و در بحث آموزشی دو سرفصل جدید  اصول کارآفرینی و اصول سرپرستی به دروس دانشجویان اضافه شده است.

نوسازی برنامه های آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای برای ارتقای دانش مهارتی دانشجویان

سینایی با اشاره به اهمیت این دو سرفصل جدید درسی ادامه داد: دانشجویانی که برای ایجاد کسب و کارهایی نوپا تلاش می‌کنند و می‌خواهند در آینده تحت عنوان کار آفرین شناخته شوند،‌ باید آمادگی لازم برای گذراندن این دو درس را داشته باشند تا به کمک آن بتوانند فعالیت بهتر و مناسب‌تری داشته باشند.

وی درباره  هزینه‌هایی که دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کمک به دانشجویان کرده است، گفت:‌ طی ماه‌های اخیر چند میلیارد تومان در کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای هزینه شده است و روند نوسازی برنامه‌های دانشگاه برای ارتقای دانش و مهارت دانشجویان در وضعیت خوبی قرار دارد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در واکنش به اعتراض برخی از دانشجویان مبنی بر متخصص نبودن اساتید اظهار کرد:‌ نمی‌توان این ادعای دانشجویان رد کرد اما سیاست دانشگاه حل و فصل مشکلات و برطرف کردن این معضل است و برای ارتقای مدرسان و اساتید این دانشگاه،  برنامه های جدی تدوین شده است و در راستای ارتقای اساتید حرکت خواهیم کرد همچنین برخی از هزینه هایی که برای بهینه سازی دانشگاه استفاده شد برای افزایش توانمندی اعضای هیئت علمی است.

مطالب پربازدید

 

حرکت دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سمت کسب وکار‌های نوپا

سینایی با بیان اینکه وزارت علوم شورای علمی گسترش فنی و حرفه‌ای را ایجاد می‌کند، گفت:‌ در معاونت آموزشی برای بهسازی برنامه‌های جدید درسی فعالیت‌هایی انجام گرفته است که اکثر آنها مطابق با بازار جدید کسب و کار هستند یعنی دانشجویان مطابق با نیازهای روز کشور تربیت و روانه بازهای کار می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به فعالیت‌های فناورانه دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در چارچوب کلی نوسازی دانشگاه بحثی تحت عنوان نوسازی و بهسازی مجموعه‌های آموزشی در دست بررسی است که در آن به طور مشخص به کسب و کارهای نوپا و ایجاد استارت‌آپ ها توجه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های فناورانه ای  که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای انجام گرفته است، گفت:‌ در دانشگاه برای ایجاد کسب و کارهایی نوپا فعالیت‌های مختلفی انجام گرفته است و حدود 500 شرکت دانش بنیان در فضای دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

منبع: yjc

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا