مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
بیماری ها و راه درمان

درمان خانگی عفونت چشم

مطالب پربازدید

سلامت، ترشح بیش از حد چشم عفونت‌ چشم معمولا علائم ظاهری مشخصی دارند که عبارتند از: قرمز شدن چشم، آبریزش مرتب چشم، احساس جسم خارجی در چشم، متورم شدن پلک ها و ترشحات چرکی سبز، زرد یا سفید رنگ چشم که در گوشه چشم جمع می شوند(ممکن است ترشحات آن‌ قدر زیاد باشد که صبح‌ها هنگام بیدار شدن، چشم‌ها به سختی باز شوند.) البته ممکن است در عفونت چشم (خصوصا در نوع ویروسی) تب، گلودرد و علایم سرماخوردگی نیز دیده شود.

 

 

 

مطالب پربازدید

درمان سنتی عفونت چشم در منزل:

1- یک تکه پارچه تمیز را در آب گرم خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و چشم ها را ببندید و پارچه را روی چشم بگذارید. تا هنگامی که علائم ظاهری عفونت چشم کاملا از بروند این کار را چند بار در روز انجام دهید. البته اگر چشمتان خارش و التهاب دارد می توانید از کمپرس سرد به این روش استفاده کنید.

2- سرکه سیب به علت خاصیت ضد میکروبی که دارد در درمان عفونت چشم باکتریایی به کار می رود. برای درمان عفونت چشم باکتریایی حدود یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب خام تصفیه‌ نشده را در یک لیوان آب تصفیه‌شده مخلوط کرده و یک قطعه پنبه تمیز را به آن آغشته کنید و چشم را با آن بشویید. این کار را هر 4 الی 6 ساعت در روز به مدت چند روز تکرار کنید

3- بهترین درمان خانگی عفونت چشم با چای سبز انجام می شود. چای سبز محتوی اسید تانیک و آنتی اکسیدان است که می‌تواند عفونت چشم را ریشه کن کرده و از خارش چشم‌ها جلوگیری کند و حتی تورم و پف زیر چشم و پلک ها را کاهش دهد.

برای درمان عفونت چشم با چای سبز یا سیاه کیسه ای، دو عدد چای سبز یا سیاه کیسه‌ای ‌را چند لحظه در یک لیوان آب گرم خیس کرده و آب اضافی آن را بگیرید و لیوان چای و کیسه‌های چای را در یخچال قرار بدهید تا سرد شوند. ابتدا با لیوان چای سرد چشمان‌تان را بشویید و بعد کیسه‌های چای سرد و مرطوب را از یخچال بیرون بیاورید و به‌ مدت یک ربع ساعت روی چشم‌های بسته‌ی خود قرار بدهید. این‌ کار را تا زمانی که علائم عفونت از بین بروند هر 8 ساعت یک بار انجام دهید.

4- شستشوی چشم ها با شامپو بچه نیز در بهبود عفونت چشم کمک می کند و مفید است.

مطالب پربازدید

 

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا