مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
مذهبی

احمدالحسن الیمانی فرزند امام زمان (عج) و قیام کننده پیش از ظهور است؟

مطالب پربازدید

به نوشته مشرق، احمد الحسن که خود را یمانی و فرزند امام زمان (عج) می داند پس از سرنگونی صدام مطرح شد و حتی حامیانی پیدا کرد.احمدالحسن الیمانی فرزند امام زمان (عج) و قیام کننده پیش از ظهور

نام اصلی او احمد اسماعیل گاطع است. وی در سال 1968 در روستای همبوشی (از توابع شهرستان زبیر استان بصره) متولد شد. در سال 1378 از دانشگاه مهندسی نجف فارغ التحصیل شد.

شخصیت و اعتقادات احمدالحسن الیمانی:

احمد الحسن مدعی است که همان سید یمانی است که به عقیده شیعه یکی از علائم قطعی و زمینه ساز اصلی ظهور امام زمان (عج) بوده و پیش از ظهور قیام می کند. او خود را با چهار واسطه از اولاد امام زمان (عج) می داند و مدعی است که بعد از حکومت امام زمان (عج) اولین مهدیین از نسل اوست که پس از شهادت حضرت مهدی (عج) حکومت را به دست خواهد گرفت.

وی طی بیانیه ای خود را داناترین مردم به قرآن و انجیل و تورات معرفی و علمای ادیان را به مناظره و مباهله دعوت می کند. او مدعی است که علاوه بر خواب، در بیداری نیز امام زمان (عج) را دیده است. وی معتقد است که لازم است با حوزه علمیه مقابله شود چون بنا به فرمایش امام زمان (عج) به انحرافات عملی و مالی دچار شده است. وی آیت الله سیستانی را عالم آمریکایی معرفی می کند. او می گوید، من انتظار یاری علمای دین را ندارم چون بسیاری از آنان با امام زمان (عج) با لسان و سنان خواهند جنگید.

مطالب پربازدید

وی همچنین معتقد است که با ظهور امام زمان (عج) بساط مرجعیت آنان در هم پیچیده می شود. به گفته او اوثان و اصنام (بت ها) همان علما هستند.

پیروان و حامیان احمدالحسن الیمانی:

پیروان احمدالحسن خود را ” انصار امام مهدی” می نامند. انصار امام مهدی به وسیله فضای مجازی و اینترنت، ساخت برنامه ها و فیلم های تبلیغاتی مانند ” مستند ظهور کرده”، چاپ کتاب و جزوات توسط انتشارات وابسته به جریان احمد حسن با نام ” اصدارات الامام المهدی” مانند ماهنامه صراط مستقیم و همچنین تبلیغ در مجامع عمومی مانند: مدارس و دانشگاه ها از این جریان حمایت می کنند.

مخالفین احمدالحسن الیمانی:

مخالفین و منتقدین این جریان، این شخص را از بنی هاشم نمی دانند و در سیادت وی شک و شبهه دارند. اینان معتقدند استفاده از عمامه سیاه و سفید برای فریب دیگران و حرام شرعی است. همچنین معتقدند که وی باید خود را “احمدالمحمد” معرفی می کرد نه “احمدالحسن، چون نام امام زمان (عج) حسن نیست بلکه نام پدر ایشان است.

همچنین مخالفین این جریان معتقدند در عین حالی که وی خود را فرزند امام زمان و سید هاشمی می داند، خود را یمانی نیز می داند در حالی که دو عنوان “یمانی” و “هاشمی” آن هم برای کسی که اهل عراق است قابل جمع نیست.

به هر حال علما و بزرگان حوزه مخالفت خود را با این جریان اعلام نموده و کتب زیادی مبنی بر انحرافات و رد ادعای وی منتشر کردند.

مطالب پربازدید

گفتنی است که، قاتل امام جمعه کازرون تحت تاثیر همین جریان فکری و عقیدتی در حالی که لباس تعزیه به تن داشت، مرتکب قتل وی شد.

منبع: مشرق

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا