مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
اخبار اقتصادی و بازرگانی

مبالغی که بعضی از فروشندگان موبایل به بهانه فعال سازی و رجیستری، دریافت می کنند غیر قانونی است

مطالب پربازدید

روند گرانی از سال گذشته با اجرای طرح رجیستری شروع شد که البته سودجویان بازار هنگام اجرای این طرح، به گران‌فروشی با بهانه‌هایی مانند فعال‌سازی گوشی و اجرای رجیستری برای گوشی اقدام کردند.

رجیستری گوشی موبایلرجیستری نباید هزینه‌ای برای خریدار داشته باشد و این فرآیند باید بدون هیچ هزینه‌ی اضافه، توسط فروشنده انجام شود.

ظاهرا داستان فعال‌سازی و رجیستری گوشی‌ها، بهانه‌ای دست سودجویان داده که از آب گل‌آلود افزایش قیمت، ماهی بگیرند.

به همین دلیل پس از اجرای رجیستری، به مشترکان اعلام شد که برای فعال‌سازی دستگاه، باید ابتدا کد دستوری #۷۷۷* را شماره‌گیری کرده و عدد مربوط به گزینه «فعال‌سازی» را ارسال کنند. سپس شناسه ۱۵ رقمی IMEI دستگاه مورد نظر را وارد کرده و شماره سیم‌کارتی که قصد فعال‌سازی دستگاه با آن سیم‌کارت را دارند، را نیز وارد کنند. در مرحله‌ی بعدی باید کد فعال‌سازی (مربوط به دستگاه) را وارد کرده و اطلاعات واردشده را تایید کنند.

مطالب پربازدید

اما درصورتی که پیامی دریافت کردید که حاکی از موفقیت‌آمیز بودن این فرآیند بود، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به درستی فعال شده است. این موارد در حالی است که فرآیندهای ذکرشده باید بدون هیچ هزینه‌ای انجام شود و مسوولان هم بارها تاکید کردند که فعال‌سازی گوشی‌ها نباید هزینه‌ی جداگانه‌ای داشته باشد.

چنانچه خریداران با این مقوله  مواجه شدند، حتما با مراجع ذی‌ربط از جمله سازمان بازرسی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، تعزیرات و سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و مسئولان را در جریان این مساله قرار بدهند.

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا