مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

از رای دادن به روحانی پشیمان نیستم اما در اجتماع می روم از حمایتم خجالت می‌کشم

مطالب پربازدید

سکواکبیان

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری میهمان هفدهمین قسمت از برنامه «۱۰:۱۰ دقیقه» باشگاه خبرنگاران جوان بود که گزیده ای از سخنان ایشان ارائه می شود.

من هیچ وقت از اینکه به روحانی رأی دادم پشیمان نیستم، اتفاقا از این که در آن شرایط  به آقای روحانی رای داده‌ام،  افتخار هم کرده‌ام و  می‌کنم.قصد داشتم تلنگری به دولت بزنم تا من را میان مردم شرمنده نکنند.در خصوصی بارها به روحانی تذکر دادیم اما توجهی نشده است.

بحث ما این است که دولت کنونی تکلیفش را باید با خودش مشخص کند واقعاً اگر وعده‌هایی به مردم داده شده و بر اساس آن وعده‌ها رای گرفته شده باید پای آن وعده‌ها بایستند.

مطالب پربازدید

بالاخره آقای روحانی در رابطه به قومیت‌ها، زنان و در رابطه با رفع حصر و خیلی موارد را در انتخابات مطرح کرد، ولی در عمل آن‌ها اتفاق نیفتاده است. نمی‌خواهم بگویم مقصر اصلی رئیس‌جمهور است، ولی بالاخره اتفاق نیفتاده است و لذا ما این‌ها را انتقاد داریم که وعده‌ای که به مردم داده‌اید باید آنان را تحقق ببخشند و این اصلی‌ترین انتقاد ما به آقای روحانی است.

یک وقت کسی از این حرف سوء استفاده نکند که مثلا رقیب اگر می‌آمد دیگر بهشت برین می‌شد، بحث ما این است که در آن مقطع ما خیرالموجودین را آقای روحانی یافتیم و بر همین مبنا کل تشکیلات حزبی خود در ۱۸۰ شهر عملا در خدمت ستاد‌های روحانی بودند و فعالیت می‌کردند و از آن منظر ما پشیمان نیستیم.

حتما  مطالبه اول مردم مباحث اقتصادی، اشتغال، مهار تورم و گرانی است که در این موضوع شکی نیست.  بنده یکی از کسانی هستم که در مجلس این بحث را مطرح کرده‌ام که چگونه است که کشوری مثل عربستان ۴۰ سال است که ارزش پولش ثابت مانده است، اما ما هرسال بدتر از سال قبل ارزش پول ملی کمتر می‌شود.

مردم انتظار دارند که در تیم اقتصادی تغییراتی ایجاد شود و این‌ها را اگر شما دیده باشید، حتما من در مجلس بحث‌های اقتصادی را نسبت به  بحث‌های سیاسی و جناحی و خطی و حزبی دنبال کرده‌ام.

 

مطالب پربازدید

این حرف را  در جواب اظهارات آقای روحانی که گفته بودند احزاب باید یک مقدار به مرخصی بروند، گفتم شما وزرای ناکارآمدتان را به مرخصی بفرستید و چرا احزاب مرخصی بروند!

باور بفرمایید که اگر دولت به آن وعده‌هایی که به مردم، به قشر عظیم دانشجویان و دانشگاهیان و قشر عظیم بانوان کشور و قومیت‌ها و احزاب سیاسی داده شده است، عمل کند اولین کسی خواهم بود که می‌روم و برای همین حزب اعتدال و توسعه سینه چاک میکنم، اما ما بحثمان دنبال لفظ و دنبال عنوان‌ها نیستیم و ما واقعا دنبال محتوا هستیم . واقعا همین الان هم که دو سال و نیم مانده است.

واقعیت این است که آن جمله را در جای خودش باید شان نزولش را توجه کنید، همانکه بحث حقوق نجومی و املاک نجومی و حساب‌های نجومی، من گفتم فامیلی‌ام کواکب است، اما خودم اهل این نجومی‌ها نیستم؛ من حقیقتا جز هزینه‌‌های که برای همراهان است راننده است هیچ حقوقی از مجلس نمی‌گیرم، چون حقوق خود را از دانشگاه می‌گیرم.

من حقوق شخصی خودم حدود 8 میلیون است و از دانشگاه علامه طباطبایی می‌گیرم.

 

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا