مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

جامعه ۴۰ میلیونی کارگران به تعداد انگشتان دست در مجلس نماینده ندارند/هرچقدر که درمی‌آوریم، خرج می‌کنیم

مطالب پربازدید

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه در این ۲۰ سال آنهایی که بلد بودند خوردند و زدند و بردند، گفت: کارهایی که ما با اقتصاد ایران کردیم اگر با اقتصاد آلمان هم می‌شد آنجا را هم نابود می‌کرد. هرچقدر که درمی‌آوریم، خرج می‌کنیم. فروپاشی اقتصادی قابل پیش‌بینی و طبیعی بود. کسی یک سفر خارج که می‌رود یک سوم هزینه‌اش را دولت می‌دهد. کسانی بودند که از امارات در ایران پول می‌گذاشتند و با افزایش ۲۴ درصدی، دلاری پولشان آن را برداشت می‌کردند

منصوری

محمدرضا منصوری (نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس) گفت: در دولت کسی در چهار ماه گذشته یا نتوانسته رای اعتماد بگیرد و یا نتوانسته پاسخگوی سوالات نمایندگان باشد. همت آقای محجوب و کمالی و برخی دوستان و همکاران دیگر بود که در رای اعتماد آقای شریعتمداری موثر افتاد.

وی در خصوص جامعه کارگری گفت: این جامعه ۴۰ میلیونی به تعداد انگشتان دست در مجلس نماینده ندارند. ما عده کافی که برای جامعه کارگری قدم بردارند، نداشتیم. من خودم افتخار می‌کنم که کارگری کرده‌ام.

مطالب پربازدید

وی افزود: باید آسیب‌شناسی کنیم که چه اتفاقی در حوزه اقتصاد ما رخ داده است. تمام اتفاقات ما پیش از تحریم‌ها قابل پیش بینی بودند. من همیشه اعتقاد داشتم چو دخلت نیست، خرج آهسته کن. چطور می‌شود کشوری مثل سوریه و نیکاراگوئه ارزش پولش در مقابل دلار ثابت باشد. حداکثر ۱۰ سال می‌توان فقط سود داد و تولید نکرد بعد از آن فروپاشی رخ می‌دهد. اگر یک واحد پولی با نرخ ۲۴ درصد در بانک بگذاریم، در چهار اول میزان آن دو برابر می‌شود، در چهار سال دوم چهار برابر به همین ترتیب جلو می‌رود. بنابراین فرض کنید که آن یک میلیاردی که ما ۴۰ سال پیش گذاشته‌ایم با روندی که پیش گرفتیم اکنون به ۲۰۴۸ میلیارد تومان می‌رسید. این همه پول از کجا آمد آیا ما یخچال تولید کرده و آن را صادر کرده‌ایم؟ چهار سال دیگر این پول تبدیل به ۴۰۹۶ میلیارد تومان می‌شود.

وی افزود: این کارهایی که ما با اقتصاد ایران کردیم اگر با اقتصاد آلمان هم می‌شد آنجا را هم نابود می‌کرد. هرچقدر که درمی‌آوریم، خرج می‌کنیم. فروپاشی اقتصادی قابل پیش‌بینی و طبیعی بود. کسی یک سفر خارج که می‌رود یک سوم هزینه‌اش را دولت می‌دهد. کسانی بودند که از امارات در ایران پول می‌گذاشتند و با افزایش ۲۴ درصدی، دلاری پولشان آن را برداشت می‌کردند من نگران این هستم که اکنون مسئولان خودشان را به خواب زده باشند.

وی تصریح کرد:‌ سود بانکی در حد دو سه درصد باید باشد. در آمریکا هم این گونه سرمایه‌دار ایجاد نمی‌شود که در کشور ما ایجاد می‌شود. بسیاری از پول‌ها از کشور خارج شده است. ما تا حدی باید ریاضت را اعمال کنیم. در شرایطی که بخواهیم اقتصاد ناسالم تبدیل به یک اقتصاد سالم کنیم، تحریم می‌تواند مفید واقع شود اما باید راهکاری بیابیم که جلوی خروج پول از کشور را بگیرد.

منبع: ایلنا

مطالب پربازدید

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا