اکثر افرادی که درگیر رفتارهای اعتیاد آور هستند و اعتیاد واقعی ایجاد می کنند ، می فهمند که غلبه بر آن دشوارتر از آن چیزی است که انتظار می رفت. اگرچه دشواری هایی که مردم در ترک مواد مخدر با آن روبرو هستند ، به خوبی شناخته شده است ، اما وقتی مردم شروع به استفاده از آن می کنند ، اغلب احساس اعتیاد یک اسطوره است و هر زمان که می خواهند می توانند ترک کنند. یا احساس می کنند استثناء از قانون هستند.

روشهای جدید ترک اعتیاد

در این مقاله به بررسی تصمیم گیری برای تغییر ، رفتار کنترل شده پس از اعتیاد ، ترک یک رفتار اعتیاد آور ، تغییرات در بهبودی اعتیاد می پردازیم.

این امر به احتمال زیاد با اعتیادهای غیر جسمی یا رفتاری اتفاق می افتد که شامل فعالیت هایی از قبیل خوردن زیاد ، رابطه جنسی ، قمار ، خرید و ورزش می شود. آنچه اوضاع را پیچیده تر می کند این است که برای هر رفتار اعتیاد آور ، عده ای وجود دارند که بدون ایجاد اعتیاد قادر به انجام رفتار هستند.

روشهای جدید ترک اعتیاد

این در مورد انواع اعتیادهای رفتاری صادق است (برخی شامل اقدامات سالم یا اساسی مانند خوردن ، ورزش و خرید) هستند. اما در مورد مصرف مواد نیز صدق می کند. مواردی از نوشیدن کنترل شده ، مصرف ماری جوانا تفریحی و حتی استفاده از هروئین کنترل شده وجود دارد.

اکثر مردم فکر می کنند آنها جزء معدود افراد خوش شانسی هستند که درگیر نمی شوند و متأسفانه تا دیر نشده حقیقت را نمی فهمند.

تا زمانی که آنها متوجه تغییر و تحول شوند ، ممکن است نخواستند. این می تواند سالها طول بکشد تا با عواقب منفی یک اعتیاد روبرو شود قبل از اینکه متوجه شویم که این امر مشکلات بزرگی ایجاد می کند.

تصمیم به تغییر دهید

اما دیر یا زود ، بیشتر افراد معتاد تصمیم می گیرند که تغییر باید رخ دهد. پس از تصمیم گیری ، بیشتر افراد هدف خاصی را در ذهن دارند. این ممکن است کاملاً ترک شود ، ترک برخی از رفتارها یا مواد اعتیاد آور (اما نه همه) ، باعث کاهش مدت زمان یا پول صرف شده برای رفتارهای اعتیاد آور یا کاهش آسیب های اعتیاد آور است.

راههای ترک اعتیاد در خانه

به عنوان مثال ، بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر تصمیم به ترک هروئین یا متامفتامین را دارند اما به نوشیدن الکل یا سیگار کشیدن یا ماری جوانا ادامه می دهند. بسیاری از مشروبات الکلی سنگین قصد دارند فقط روزانه یک نوشیدنی بنوشند یا فقط از نظر اجتماعی بنوشند. روشن کردن هدف خود قبل از عملی کردن ، برای تغییر موفقیت آمیز رفتارهای اعتیاد آور مفید است.

اگرچه ترک سیگار به طور کامل بهترین راه برای سلامتی است ، اما کاهش یا از بین بردن مضرترین مصارف مواد بهبود چشمگیری است و آسیب های ناشی از آن را بسیار کاهش می دهد.

روش های اعتیادهای رفتاری

همین امر در مورد اعتیادهای رفتاری نیز صدق می کند: هرکسی که تصمیم به ترک غذا بکند ، به سمت یک اختلال در خوردن غذا است. اما متوقف کردن پرخوری و پیروی از یک رژیم غذایی سالم یک تصمیم سالم برای تغییر است.

ممتنع بودن كامل می تواند نوعی دیگر از اعتیاد به جنس باشد كه به عنوان بی اشتهایی جنسی شناخته می شود ، اما ایجاد رابطه صمیمی سالم پس از اعتیاد به رابطه جنسی می تواند بسیار رضایت بخش باشد. کاهش تمرین OCD به سطوح سالم به احتمال زیاد باعث بهبود سلامتی و سلامتی می شود تا ترک ورزش به طور کلی.

جدیدترین داروی ترک اعتیاد

تصمیم گیری در مورد تغییر و تصمیم گیری در مورد آنچه که از آن به نظر می رسد ، فرایندی است که اغلب به زمان نیاز دارد. این به عنوان مرحله تعمق شناخته می شود زیرا شامل تفکر ، یا تأمل در مورد تغییر است و چه تغییراتی باید درگیر شود.

اهداف بلند پروازانه همیشه بهترین نیستند. بهتر است هدفی را تعیین کنید که در حقیقت به آن برسید ، که می تواند خطرناکتر از ادامه کار بدون هیچ گونه تغییر باشد. مشاوره با پزشک ، مشاور اعتیاد یا روانشناس به ویژه در این مرحله کمک می کند ، زیرا این متخصصان می توانند به شما در درک خطرات و مواردی که می تواند در کاهش آنها کمک کند ، کمک کنند.

مراحل مختلف چگونگی غلبه بر اعتیاد

تمایل به تغییر

هنگامی که در مورد هدف خود شفاف باشید ، ممکن است هنوز هم نیاز به آماده شدن برای تغییر داشته باشید. آماده سازی ها شامل از بین بردن مواد اعتیاد آور از خانه شما و همچنین از بین بردن محرک های زندگی شما هستند که ممکن است باعث شود احتمال استفاده مجدد از این مواد بیشتر شود.

شاید دشوارترین آماده سازی برای ایجاد اضطراب روابط اجتماعی باشد که اغلب در مورد رفتارهای اعتیاد آور افراد مبتلا به اعتیاد به وجود می آید. افرادی که نوشیدن زیاد دارند ، پیوستن به گروه خودیاری ، مانند AA ، در داشتن گروهی از دوستان که درک می کنند چه می گذرد ، مفید است.

رفتار اعتیاد آور

کنار گذاشتن یک رفتار اعتیاد آور ناگهان می تواند منجر به تنهایی شود ، به خصوص اگر با افرادی که در همان رفتارها درگیر نیستند ، تماس خود را از دست دهید.

اگر زمان سخت و دیر شد ، با دوستان و خانواده خود که در دستیابی به اهداف خود از شما حمایت می کنند ، تماس بگیرید. شما همچنین ممکن است بخواهید به دوستانی که مشروب می خورند ، از مواد مخدر استفاده می کنند یا درگیر رفتارهای اعتیاد آور هستند ، بدانند که شما قصد تغییر را دارید.

شیر برای ترک اعتیاد

ممکن است آنها درک نکنند – یا ممکن است دلپذیر شگفت زده شوید. در هر صورت ، این ایده خوبی است که به آنها بگویید که هدف خود و چه چیزی هستند

او می تواند برای حمایت از او (حتی اگر این به معنای استراحت از دوستی برای مدتی باشد) انجام دهد.

در مورد اعتیاد به الکل و مواد مخدر ، ایده خوبی است که با پزشک یا درمانگاه محلی دارو در مورد اینکه آیا ترک سیگار به کمک پزشکی نیاز دارید ، صحبت کنید. گزینه های دارویی برای رفع علائم ترک وجود دارد. اگر مشکل اساسی روانی مانند اضطراب یا افسردگی دارید ، ممکن است در مرحله برداشتن بدتر شود. پزشکان و کلینیک های دارویی معمولاً بسیار کمک کننده و مفید هستند.

نحوه صحبت با پزشک خود هنگام استفاده از مواد

رفتارهای اعتیاد آور را کنار بگذارید

ترک سیگار یک تجربه متفاوت برای همه است. برخی فرایند را آزاد کننده و توانمند می دانند و احساس می کنند که می توانند به هر چیزی دست یابند. برخی دیگر آن را دردناک ، دشوار و ناامیدکننده می دانند ، و بعضی اوقات قبل از رسیدن به هدف خود به تلاشهای ناموفق زیادی نیاز دارند. هنوز دیگران طرفین جدیدی از خود را در طی فرایند ترک (کشف ظرفیت بیشتر برای همدلی) پیدا می کنند.

ترک اعتیاد با اسفند

هیچ راهی “صحیح” برای احساس هنگام ترک سیگار وجود ندارد. اما اگر احساس افسردگی می کنید یا احساس می کنید که دائماً مایل به بازگشت به رفتارهای اعتیاد آور هستید ، باید به دنبال پشتیبانی و درمان باشید.

برای غلبه بر اعتیاد ، درمان کنید

بسیاری از روشهای مختلف درمانی وجود دارد که می تواند در طی روند اعتیاد به شما کمک کند ، از جمله روشهای درمانی و روانی هیچ نوع درمان صحیحی “صحیح” وجود ندارد ، اگرچه برخی رویکردها بهتر از سایرین توسط تحقیقات پشتیبانی می شوند.

درمان شناختی رفتاری (CBT) به بسیاری از افراد کمک می کند و تحقیقات نشان می دهد که برای کمک به افراد برای غلبه بر انواع اعتیاد بسیار موثر است. اما CBT مختص همه نیست. تکنیک های دیگر ممکن است برای کسانی که ارتباط خوبی با تجزیه و تحلیل افکار ، احساسات و رفتارهای خود ندارند ، مناسب تر باشد.

روشهای مبتنی بر ذهن آگاهی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند و کار با آنها برای بسیاری از افراد ساده تر می شود. همانند CBT ، ذهن آگاهی برای افرادی که دارای مشکلات اساسی روانی هستند ، از جمله اضطراب یا افسردگی مفید است.

برای ترک تریاک چه بخوریم

سایر روشهای درمانی می تواند مفید باشد ، از جمله مشاوره زوجین ، خانواده درمانی و روان درمانی. بعضی اوقات داروها می توانند در کوتاه مدت یا بلند مدت مفید باشند. در مورد گزینه های خود با پزشک خود صحبت کنید.

برخورد با علائم ترک

علائم ترک می تواند جنبه ای دشوار برای غلبه بر اعتیاد ، اعتیاد به مواد مخدر و رفتاری باشد. با اعتیاد به مواد مخدر ، جنبه های فیزیولوژیکی ترک می تواند بسیار ناراحت کننده باشد ، احساس آنفولانزای بدی شود ، یا این می تواند تهدید کننده زندگی باشد. به همین دلیل ، ایده خوبی است که در مورد بهترین راه و مکان ترک مواد با پزشک خود صحبت کنید.

خوشبختانه ، اکثر علائم ترک حاد طی یک یا دو هفته از ترک می گذرد. با این حال ، برخی از افرادی که اعتیاد را متوقف می کنند در می یابند که برخی از علائم ترک آن همچنان ادامه دارد. این به عنوان سندرم ترک حاد شناخته شده است و در بعضی موارد می تواند هفته ها ، ماه ها یا حتی سالها ادامه داشته باشد.

در صورت ترک برداشتن ، خطر مرگ در اثر مصرف بیش از حد بسیار زیاد است ، زیرا تحمل شما نسبت به دارو بسیار کمتر از حد قبل از ترک سیگار خواهد بود. اگر تصمیم دارید که دوباره از آن استفاده کنید ، حتماً شخصی را با خود داشته باشید.

داروهای ترک اعتیاد متادون

علاوه بر این ، اعتیاد گاهی اوقات می تواند از مشکلات اساسی روانی مانند اضطراب ، افسردگی ، اختلال خواب و حتی روان پریشانی استفاده کند. اگر احساس ناراحتی یا عصبانیت کرده اید یا نگران این هستید که دنیا یا دیگران از زمان ترک سیگار عجیب یا ناراحت کننده به نظر می رسند ، با پزشک خود صحبت کنید. درمان های موثری برای این مشکلات وجود دارد که بسیار مؤثرتر از مواد و رفتارهای اعتیاد آور هستند.

از عود مجدد خودداری کنید

هیچ کس که سعی در کاهش یا ترک رفتار اعتیاد دارد ، نمی خواهد ناکام بماند. با این حال ، عود بیشتر از غلبه بر اعتیاد در اولین آزمایش است. این بدان معنی نیست که شما شکست بخورید – این بدان معناست که ممکن است چند تلاش برای درست کردن آن انجام شود.

یکی از شایع ترین دلایل عود ، هوس ها است. هوس انگیزه های قوی برای استفاده و یا درگیر کردن در رفتارهای اعتیاد آور است و در هنگام برداشتن مشترک است. اما آنها همچنین می توانند در هفته ها ، ماه ها یا سال ها پس از ترک سیگار به طور ناگهانی و غیر منتظره خزش کنند. اگرچه این احساس شدید است ، اما می توانید بدون تسلیم شدن در برابر آنها ، بیاموزید.

یکی دیگر از دلایل عمده عود این است که فکر کنید اکنون کنترل می کنید ، یک نوشیدنی ، مواد مخدر ، غذای پرخاش یا هر چیز دیگری که مهم نیست ، بنوشید. خوب ممکن است یا نباشد. گاهی اوقات عود یک نوشیدنی یا یک بار مصرف است و ممکن است متوجه می شوید که دیگر از آن لذت نمی برید. یا ممکن است یک شیب لغزنده استفاده مجدداً مرتباً یا بیش از حد باشد. حتی ممکن است به معنای مصرف بیش از حد یا مرگ باشد.

نحوه مدیریت محرک ها و جلوگیری از عود بیماری

برخورد با عود

مهم است که عود به عنوان یک نقص مشاهده نشود. اولین کاری که باید بفهمید که عود کرده اید این است که بفهمید چه اتفاقی افتاده است. درک علت عود اغلب یکی از مهمترین بخش های غلبه بر اعتیاد است.

انواع روش ترک اعتیاد

هنگامی که محرک ها و ضعف های خود را می فهمید ، می توانید مواردی را در دستور کار خود قرار دهید تا دوباره احتمال عود مجدد کاهش یابد. سپس می توانید از اولین باری که ترک یا پایین آموختید یاد بگیرید تا دفعه دیگر موفق تر شوید.

رفتار انضباطی پس از اعتیاد

حتی اگر هدف شما ترک سیگار باشد ، ممکن است در آینده تصمیم بگیرید که می خواهید گاهی بدون انجام چنین کاری بیش از حد ، افراط کنید. ممکن است ، اما مهم است که در مورد کارهایی که می خواهید انجام دهید ، بسیار روشن باشید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک بار با دوستان خود نوشیدنی بخورید ، پس باید یک نوشیدنی داشته باشید و سپس متوقف شوید.

بسیاری از مشروبات الکلی راحت تر از نوشیدن کامل یک بار در نوبت خودداری می کنند. اگر قصد نوشیدن یک نوشیدنی دارید و به نوشیدن بیش از حد زیاد می پردازید ، دوباره اهداف خود را ارزیابی کنید و آنها را در این زمان از زندگی خود به دست آورید. این ممکن است یک تجربه جدید برای شما باشد و ممکن است آزاد کننده باشد. همچنین می تواند خسته کننده و دشوار به نظر برسد.

نحوه کنترل مصرف الکل و نوشیدن با مسئولیت پذیری بیشتر

از رفتارهای اعتیاد آور جایگزین خودداری کنید

برخی افراد می دانند وقتی شما یک رفتار اعتیاد آور را ترک کرده یا تغییر می دهید ، برخی دیگر جای خود را می گیرند. مشروبات الکلی و افراد سیگاری اغلب خود را پرخوری و افزایش وزن می دانند. افراد دارای اعتیاد جنسی ممکن است خود را وسواس از ورزش پیدا کنند.

رفتارهای اعتیاد آور فرآیندهای عصبی و روانی مشابهی دارند و احساسات و احساسات ارزشمند را ایجاد می کنند. بنابراین رفتارهای اعتیاد آور جایگزین در بین افرادی که سعی در غلبه بر اعتیاد دارند رایج است.

اسفند در ترک اعتیاد

ترفند جلوگیری از اعتیاد به تعویض ، یافتن رضایت در تجربیات عادی زندگی است. این تجربیات ممکن است فاقد شدت و رفتارهای اعتیاد آور باشد ، اما شناختن و دوست داشتن آنها می تواند سطح جدیدی از آرامش را فراهم کند که شاید تاکنون تجربه نکرده باشید. بسیاری از مردم احساس می کنند که بیشتر با واقعیت در تماس هستند و روابط معتبرتر از زمانی است که مدام به دنبال سرگرمی بودند.

جنبه مهم دیگر برای جلوگیری از اعتیاد به تعویض ، رسیدگی به مشکلات اساسی روانی است. اعتیاد می تواند آسیب های گذشته یا احساس پوچی ، غم و ترس را پوشانده باشد. روان درمانی و دارو می توانند در دراز مدت به این مشکلات کمک کنند ، که اعتیاد به مرور زمان بدتر می شود.

برای اینکه هوشیار باشید بهتر است از اجبار اجتناب کنید

تغییرات در روابط و دوستی ها

با غلبه بر اعتیاد ، روابط و دوستی های شما احتمالاً تغییر می کند. ممکن است قدردانی از حالت عادی جدید زمان ببرد. همچنین ممکن است شما متاثر از وفاداری و سادگی کسانی باشید که زندگی را بدون اینکه زیاد دنبال شوند ، زندگی می کنند. شما ممکن است دریابید که دوستان و خانواده شما نمی توانید با آنها درگیر شوید در حالی که درگیر اعتیاد خود هستید ، از زندگی شما استقبال می کند.

با این حال ، اگر دوستان یا خانواده خود را در حالی که به طور فعال در اعتیاد خود شرکت می کردند ، به شما اعتماد کند ، وقت و تلاش می کند.

ترک ناگهانی تریاک

همچنین ممکن است متوجه شوید که از دوستانی که بیشتر در طول اعتیاد خود با آنها گذرانده اید ، ارتباط کمتری دارید و فکر می کنید که آنها تحمل سبک زندگی جدید شما را ندارند. به یاد داشته باشید ، شما الگوی بزرگی هستید و با نشان دادن اینکه امکان تغییر وجود دارد ، خدمات خوبی را به این دوستان ارائه می دهید. با گفتن این حرفها ، اجازه ندهید که آنها شما را به زندگی ای که پشت سر گذاشتند برگردانند.

سخن آخر

بهبودی طولانی مدت مقصد نهایی نیست ، اما روند روبرو و مقابله با زندگی است بدون اینکه به رفتارهای اعتیاد آور کمک کند. این یک تعهد ثابت است که می تواند در هر زمان و به ویژه در مواقع استرس ، سر و صدا کند. درخواست کمک در زمانی که شما به آن نیاز دارید. سایر افراد بهبود یافته یا متخصصان اعتیاد می دانند که شما هنوز هم به حمایت نیاز دارید. ما آرزوی موفقیت برای شما داریم که این قدم مهم را برای سلامتی خود برداشته اید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here