مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

عوارض و مشکلات طلاق و جدایی در چه سنی برای فرزندان مخرب تر و بیشتر است؟

مطالب پربازدید

عوارض و مشکلات طلاق و جدایی طلاق و جدایی والدین، در هر سنی برای فرزندان مشکل آفرین بوده و ویرانگر شخصیت وجودی آنها در اجتماع و محیط زندگی است. این عوارض و مشکلات بعضا غیر قابل جبران بوده و به طرز وحشتناکی ارزش این گونه ریسک ها را پایین می آورد.

طلاق و جدایی یک معضل اجتماعی است که از گذشته های بسیار دور تا کنون، در جوامع بشری کل دنیا بسیار زشت و نکوهیده قلمداد می شود. با اینهمه گاهی ممکن است در بعضی موارد طلاق و جدایی، به ماندن در زندگی مشترک ولی پرتنش و آسیب زا ترجیح و برتری داشته باشد. در این میان چیزی که مهم است این است که، عوارض و مشکلات پس از جدایی برای فرزندان و اینکه بهترین و بدترین سن طلاق برای فرزندان چه سن و دوره از زندگی آنها ست.

بهترین زمان طلاق:

بهترین زمان طلاق والدین دوره ای از زندگی است که فرزند بیشتر از سه سال ندارد. البته همین فرزندان هم وقتی بزرگتر شوند و چگونگی جدا شدن والدینشان را از دیگران بپرسند وارد چرخه ای از زندگی خواهند شد که پر است از غم و اندوه و حسرت و پریشانی.

بیشترین عوارضی که در این سن برای فرزندان ممکن است پیش بیاید، لکنت زبان، شب ادراری، اختلالات خواب و تیک های عصبی ممکن است باشد.

مطالب پربازدید

بدترین زمان طلاق:

بطور قطع و یقینا بدترین زمان طلاق و جدایی والدین، زمانی است که فرزند یا فرزندانشان به سن نوجوانی یا جوانی رسیده اند. متاسفانه در این سنین ممکن است فرزند یکی از والدین را مجرم و دیگری را قربانی بپندارد بدون اینکه بداند این داوری و قضاوتش درست است یا غلط.

فرزندان در اینگونه موارد واکنش های متفاوتی ممکن است داشته باشند. بعضی ها طلاق را مسئله ای طبیعی بین والدین تلقی می کنند و رابطه خود را با هر دوی آنها ادامه می دهند و بعضی ها یکی از والدین را مجرم و دیگری را قربانی می پندارند و ممکن است نخواهند با هیچ کدامشان زندگی کنند.

در هر صورت طلاق در این سن که سن بحرانی نوجوانان است، عوارض بیشمار و حتی بعضا غیر قابل جبرانی را ممکن است در پی داشته باشد. در صورت وقوع طلاق و جدایی در سن بحران نوجوانی فرزندان، به احتمال قریب به یقین زندگی آنها بحرانی تر شده و ممکن است عوارض بسیار بد و جبران ناپذیری به بار آید و باعث تخریب هویت آنها شود.

در اینگونه موارد عوارض و مشکلاتی همچون افت تحصیلی و حتی ترک تحصیل، مصرف مواد مخدر و الکل، رفتارهای ناهنجار و غیر اجتماعی، رفتارهای بزهکارانه، احساس بی هویتی و حتی خودکشی و … ممکن است رخ دهد.

اگر به هر طریق ادامه زندگی ممکن نیست، برای تعدیل و کاهش این عوارض، بهتر است با فرزند یا فرزندان نوجوان با استدلال منطقی در این مورد صحبت کنید. در این صورت اگر فرزند منطقی و روشنفکر باشد شاید بتواند با این موضوع کنار بیاید.

مطالب پربازدید

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا