مطالب پیشنهادی فارسی کلاب
دسته بندی نشده

واکنش کاربران به نطق جنجالی پروانه سلحشوری در مجلس +تصاویر

مطالب پربازدید

نطق سالیانه نماینده اصلاح طلب مجلس، روز گذشته هم در میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم در میان کاربران فضای مجازی واکنش‌هایی را به دنبال داشت.سلحشوری

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته نطق سالیانه خود را ایراد کرد؛ نطقی جنجالی و پرحاشیه که بخشی از آن بلافاصله بین کاربران فضای مجازی دست به دست شد و واکنش‌هایی را نیز به همراه داشت.  سلحشوری در صحن علنی مجلس در پایان نطق جنجالی خود پیشنهاداتی را برای بهبود وضع موجود و رفع مشکلات کشور ارائه کرد. این نطق در لحظه، واکنش برخی از  نمایندگان  مجلس را به دنبال داشت. پیشنهادات ارائه شده توسط سلحشوری عبارت بودند از:

۱- نهادهای نظامی به پادگان ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد.

۲-  آزادی محصورین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد

مطالب پربازدید

۴- آزادی زندانیان سیاسی و عفو آنها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان

۵- صدا و سیمای پاسخگو و دادن مجوز قانونی به بخش خصوصی تا اینکه انحصار صدا و سیما شکسته شود و مردم کمتر به رسانه های بیگانه روی آورند.

۶- مسئولیت‌پذیری تمامی ارکان نظام

۷-حل مشکل جدی نظارت استصوابی شورای نگهبان

۸-تحقیر زنان به عنوان نیمی از جامعه پایان یافته و حضور زنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حمایت شده و بدین منظور قوانین مربوط به حوزه زنان نیازمند بازنگری و تغییر جدی با توجه به شرایط روز دارد.

مطالب پربازدید

۹- مبارزه جدی با فساد، رانت و احتکار

۱۰- آزادی مطبوعات و رسانه ها در فضای حقیقی و مجازی

۱۱- به رسمیت شناختن حقوق شهروندی

۱۲- تدوین قانون شفاف انتخابات به طوری که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه قانع سازد.

سلحشوری بیان کرده است که این پیشنهادات راه حل بهبود اوضاع معیشتی مردم و رفع دغدغه های آنهاست، اما ابهامات در رفتار و عمل  او در مجلس شورای اسلامی کاملاً مشهود است. او از دفاع از حقوق مردم دم می‌زند اما حاضر نشده است طرح شفافیت آراء در مجلس را امضا کند؛ خواسته‌ای عمومی که پیشتر با هشتگ #شفافیت_آراء_مجلس در فضای مجازی منتشر شده بود اما نام سلحشوری در بین موافقان و امضاکنندگان  طرح مذکور دیده نمی‌شد.

مطالب پیشنهادی فارسی کلاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلحشوری پس از این واکنش‌ها پستی را در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر و در رابطه با سخنان روز گذشته خود توضیحاتی را ارائه کرد:

“نطق امروز من به مذاق تعدادی از نمایندگان خوش نیامد و با ادبیاتی تند برخورد کردند. امروز با اتکا به خداوند و براساس مسئولیتی که بر دوشم است، واقعیت‌های جامعه را بیان نمودم. راه برون رفت از وضعیت فعلی را “برگزاری همه‌پرسی” دانسته و عنوان نمودم.”

منبع: yjc

 

مطالب پربازدید
وب گردی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا